שבעת החטאים הקטלניים של שיווק באינטרנט

הפוסט הבא עוסק בחטאים. בחטאים הקטלניים שעושים בעלי עסקים שבוחרים בשיווק באינטרנט

אחרי שקראתי את הפוסט הזה, זה שעוד רגע גם אתם תוכלו לקרוא, הבנתי שאין טעם לנסות לכתוב את זה אחרת או טוב יותר. כל מה שאני צריכה לעשות זה פשוט להביא אותו לפניכם בעברית כי הם פשוט עשו שם עבודת קודש.
הפוסט פורסם לאחרונה בבלוג של HubSpot.com (ותודה רבה להם) ופותח בציטוט פתגם פופולארי של המשורר חליל ג'ובראן שהולך כך: "אם כולנו נתוודה על החטאים שלנו אחד בפני השני, כולנו נצחק אחד על השני על חוסר המקוריות".

מילותיו של ג'ובראן נכונות גם לגבי המתרחש בתחום השיווק באינטרנט.
שגיאות שיווק באינטרנט היקרות ביותר הן גם באופן מפתיע השכיחות ביותר.
למעשה, אפשר לתאר אותן, כשבע המידות הרעות של שיווק המשיכה (שיווק שמתמקד בפעולות שגורמות ללקוח למצוא את העסק ולא כנהוג, בפעולות של העסק שמחפשות את הלקוח) והרי הן מוצגות בפינה לשיפוטכם:

שבעת החטאים הקטלניים בשיווק באינטרנט

חטא # 1 : עצלות
אל תהיו עצלים בנוגע ליצירת תוכן! אחד מאבני היסוד החשובים במעלה של שיווק המשיכה הוא ליצור באופן קבוע תוכן רענן מעניין וכזה שיכול לעזור ללקוחות שלכם, למועמדים שלכם ולקהילה להימשך אל העסק שלכם.

חטא # 2 : השתוקקות
אל תשתוקקו לתוצאות בטווח הקצר. לוקח זמן מה לבנות בלוג מצליח. היו סבלניים והתמקדו ביצירת תוכן טוב ואל תהפכו למכונה להפצת תוכן. התשוקה לתוצאה והישגים בטווח הקצר מכאיבה ואילו הטווח הארוך מייצר רווחים.

חטא # 3 : גרגרנות
הימנעו מגרגרנות ואל תפטמו את התוכן שלכם במידע על החברה ועל המוצרים. התמקדו בהצגת פתרונות לבעיות ובהגשה עזרה ללקוחות שלכם ולקהילה. אל תדחפו להם את המוצרים שלכם לגרון.

חטא # 4: חמדנות
אל תהיו חמדנים ביחס לתשומת ליבם של האנשים ותפריעו להם עם שיחות סרק, מיילים או עזרים פיסיים אחרים. אלה נועלים אותם כלפיכם. שיווק משיכה מתמקד בלמשוך אנשים לאתר שלכם כמו מגנט בעזרת השימוש בתוכן מצוין, עשיר במילות מפתח וערוך בצורה אופטימאלית גם לגולש וגם למנועי החיפוש.

חטא # 5: חמת זעם
אל תגיבו בחמת זעם אל משמיצים ואנשי זדון. קל מאוד למחוק הערות לא מחמיאות מהבלוג או מהאתר שלכם, אבל זכרו, שקיפות היא המפתח לקיומו של דיאלוג פתוח. עודדו ביקורת בונה כך שכל אחד יוכל ללמוד מזוויות הראייה השונות.

חטא # 6 : קנאה
אל תחקו את המתחרים שלכם מתוך קנאה! התבוננו במהלכים שלהם אבל אל תחקו אותם. שיווק משיכה משמעו לשחק משחק שונה באותו מגרש של המתחרים שלכם שמשתמשים בטקטיקות שיווקיות ישנות.

חטא # 7 : גאווה
אל תהיו גאים מידי בשביל לרדת ולשחק במגרש. קחו את הסיכון. כתיבת בלוגים ונוכחות ברשתות חברתיות הם לא יצירת אומנות. מדובר בשיתוף של ידע, סרטי וידאו וגם בחוויות אישיות ובפתיחות. לפעמים אנחנו גאים מידי להעמיד את עצמנו שם בחוץ לעיני כול או מתמהמהים יותר מידי בניסיון ליצור את היצירה המושלמת.

האם מצאת את עצמך אשם/ה באחד החטאים האלה? אני יודעת שאני כן, ומנסה לתקן את הדרכים שלי באופן קבוע.

מה איתך ? היכן המקום בו יש לך נטיה ליפול?

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט שיכולים לעניין אותך:
[catlist=3]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר