המוצר הדיגיטלי הראשון שלי, איפה ליצור את מרכז הלימוד שלי? – חלק א'

מזל טוב, יצרת את המוצר הדיגיטלי הראשון שלך? עכשיו איך מנגישים אותו ללקוחות?

לאחרונה אני רואה יותר ויותר אנשים מלמדים איך ליצור מוצר דיגיטלי, פרסומים על קורסים והדרכות ליצירת מוצר דיגיטלי כאלה ואחרים.
כמי שיצרו קורסים דיגיטליים מזה כמה שנים, התופעה לא מפתיעה אותי בכלל, כי הרי מוצר דיגיטלי הוא אחד הדרכים היותר טובות למנף את הידע שיש לכל בעל עסק וליצור ממנו מקור הכנסה זמין מחד, ומאידך דרך מעולה לבסס מומחיות בתחום העיסוק ע"י החדרת מוצרים זולים יותר למשפך השיווקי של העסק. ומתן אפשרות זולה ללקוח הפוטנציאלי לחוות את בעל העסק לפני שהוא נכנס לתהליך עמוק או רוכש את המוצר הכי יקר שלי.

 

אז החשיבות של יצירת מוצר כזה הפכה לברורה ליותר ויותר אנשים, וטוב שכך…
בתהליך הזה של יצירת מוצר דיגיטלי יש כמה שלבים, שלב התכנון וההכנה, שלב הייצור, השלב הטכני של האחסון וההגשה ושלב השיווק והמכירה.

 

בפוסט היום אני רוצה להתייחס לשלב של האחסון וההגשה וליתר דיוק בחלק של ההגשה, (לאחסון אקדיש פוסט נפרד), או ליתר דיוק איך להנגיש את התוכן שיצרנו ללקוח ששילם וצריך לקבל גישה לתוכן.
בהקשר הזה יתכן וכבר שמעתם מושגים כמו, אתר מנויים, אתר לקורסים או אתר לאספקת מוצרים דיגיטליים. ויתכן שגם שמעתם שמות כמו תוסף WishList Members או סקולר של רב-מסר.

 

בפוסט הזה אני רוצה לעזור לך ולעשות קצת סדר בבלגן, ולהציג את המבחר של הפתרונות שיש בתחום תוך הצגת היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות, שעל חלקן אולי שמעת ועל חלקן אולי לא. בשל כמות הפיתרונות הקיימת בחרתי לחלק את הפוסט הזה לשני חלקים.

 

בפועל כיום למי שרוצה לספק מוצרים דיגיטליים יש 2 אפשרויות עיקריות:

  1. האפשרות הראשונה – אתר עצמאי המכיל מערכת מנויים או מה שנקרא בלעז Membership Site
    הפיתרונות שיש כיום בשוק כולם מכוונים לאתרי וורדפרס כך שאם ברצונך להשתמש בהם צריך שיהיה ברשותך אתר שמערכת הניהול שלו מבוססת וורדפרס או לחלופין לבנות את האתר לאספקת המוצר הדיגיטלי בוורדפרס!
    את הפיתרונות הללו ריכזתי כאן בחלק א' של הפוסט.
  2. האפשרות השניה – הקמת המרחב לאספקת המוצר במערכת חיצונית מובנית לטובת העניין – את הפיתרונות הללו ריכזתי בחלק ב' של הפוסט.

גם אם יש ברשותך אתר וורדפרס ובין אם כל הנושא חדש לך לחלוטין אני ממליץ לך בחום לקרוא על כל מגוון הפיתרונות כדי להבין מה הפיתרון האידאלי עבורך!

מוכנים? אז נצא לדרך:

 

אתר וורדפרס עם תוסף מנויים WishList Members

אחד הפתרונות שהפך לנפוץ בשנים האחרונות בארץ הוא הקמת אתר מנויים או אתר לאספקת המוצר על פלטפורמת וורדפרס תוך שימוש בתוסף ווישליסט או בשמו המלא WishList Members

 

התוסף הזה הוא אחד התוספים הוותיקים והידועים יותר בארץ לצורך המשימה הזו (יש לא מעט תוספים נוספים בוורדפרס) התוסף הוא בעצם מעין ש.ג שלפי ההגדרות שאנחנו קובעים לו מאפשר לאנשים גישה אל התכנים השונים לפי המוצר שעליו שילמו.
למעשה התוסף מאפשר לנו ליצור אינסוף רמות (Levels) של מנויים לאתר ואז לכל יחידת תוכן שאנחנו יוצרים (פוסט או עמוד) אנחנו יכולים לתת הרשאת גישה לרמות הללו (כל עמוד יכול להיות נגיש ליותר מרמה אחת). ואז אני כלקוח רוכש בעצם מנוי עם גישה לאותה הרמה ומקבל גישה אל התוכן.

 

לתוסף יש גם תכונה שנקראת Sequential Upgrade או בעברית שדרוג רציף שמאפשרת לנו לקבוע מעבר בין הרמות השונות לפי פרקי זמן, שנקבע מראש, לדוגמה אם המוצר שלנו הוא קורס בן 9 שבועות של שיפור הבריאות בעזרת תזונה נכונה ואנחנו רוצים שהלקוח שלנו יקבל כל שבוע תוכן נוסף שיתווסף על השבוע הקודם, אנחנו בעצם צריכים ליצור לקורס שלנו 9 רמות:
קורס לתזונה שבוע 1
קורס לתזונה שבוע 2
קורס לתזונה שבוע 3
וכך הלאה

זה יראה כך:

הרמות ב WishList Members

התכונה הזו מאוד טובה כשמדובר בקורס אחד או מוצר אחד בתחילת הדרך, או אם אנחנו בונים ממש מועדון מנויים שמקבל תוכן על בסיס קבוע.

ברגע שאנחנו רוצים ליצור כמה קורסים או מוצרים כמו במצב כזה:

ריבוי רמות ב WishList Members

או מספיק שיש כמות יותר קטנה כמו כאן:

מצב טוב של רמות

וזה יהפוך למשהו ארוך כמו זה:

רמות לשידרוג ב WishList Members

כלומר רשימה ארוכה ארוכה של רמות לכל קורס, מה שמכביד ומסבך את הניהול של הדבר הזה.

אבל אל חשש, גם לזה יש פתרון, והחברה שמייצרת את התוסף בנתה תוספי הרחבה שאחד מהם מאפשר אופציה של טפטוף (Drip) של התוכן בהתבסס על הימים שחלפו מרגע שהלקוח שלכם נרשם לקורס. מדובר אומנם ברכישת תוסף נוסף כדי להרחיב את היכולות של המערכת אבל הפתרון קיים.

 

נכון להיום יש מגוון הרחבות למערכת ווישליסט הן כאלה שיוצרו על ידי יצרני WishList Members עצמם והן ע"י שותפות ישראלית אמריקאית שנקראת Happy Plugins שמתמחה ביצור תוספי הרחבה למערכת הווישליסט.

 

בזכות העובדה שהתוסף הפך לנפוץ בארץ חברת הסליקה הישראלית קארדקום פיתחה ממשק לתוסף כך שרכישות של מוצר דיגיטלי דרך עמודי הסליקה של קארדקום יכולים להעביר את המידע על התשלום למערכת הווישליסט שלנו ולהודיע לש.ג הזה שלקוח X שילם על מוצרY ולפתוח לו את הגישה לאחר הרשמה קצרה ויצירת שם משתמש וסיסמה.

 

באופן כללי מדובר על תוסף שמיוצר ע"י יצרן אמריקאי עבור השוק האמריקאי ולמרות שיש לו המון אינטגרציות למערכות דיוור ומערכות סליקה שונות הן כולן מכוונות לשוק האמריקאי ולא לוקחות בחשבון מערכות ישראליות כמו רב מסר או שלח מסר.

אינטגרציות ל ishList Members

ניתן כמובן לבנות אינטגרציות למערכות הישראליות אלא שזה דורש מעורבות של מתכנת ועבודת תכנות נוספת דבר שמיקר את העלות הכוללת של הקמת מערכת כזו.

היתרונות:

  • מערכת מוכנה Out of the Box כלומר להתקין ולהפעיל ויש אתר מנויים מוכן
  • ניתן לחבר לכל אתר וורדפרס
  • עבודה חלקה עם מערכת וורדפס
  • מאפשרת פרסונליזציה ברמת השם וכל פרטי המנוי
  • תוסף איכותי מאוד, אינטגרציה מלאה לפאיפאל וקארדקום (אישורית זהב).
  • מאפשר בניית אתר מנויים לפי העיצוב שלך, אין מגבלה או תבנית שטאנץ שאתה מחויב לה.
  • אפשר להתאים לעיצוב האתר ולבנות ממשק ללקוח לפי הצורך שלך.

החסרונות:

  • מחיר! אומנם לא מתוספי הפרימיום היקרים ביותר אבל גם לא זול (197$ מחיר נכון להיום) וחידוש שנתי לשירות ועדכוני גרסה 97$ חד פעמי או 77$ מנוי שנתי מתחדש (אומנם לא חייבים לחדש אבל מידי תקופה יש עדכונים משמעותיים ואז כדאי לחדש) וכדי להרחיב את היכולות של המערכת יש לרכוש תוספים נוספים – תוסף הטפטוף עולה כ 20$ התוספים של Happy Plugins נעים בין 47$ ל 200$ כשהממוצע הוא 67$ לרישיון לאתר יחיד אותו יש לחדש כל שנה!!!
  • דורש יכולת טכנולוגית מעט יותר מתקדמת לצורך הגדרה ראשונית של המערכת.
  • דורש תרגום של המערכת לעברית!
  • דורש תפעול שוטף וצמוד של מערכת כולל מתן מענה ללקוחות שמתקשים להיכנס למערכת.
  • אינו מתממשק למערכות הדיוור הישראליות וגם לא לרוב מערכות הסליקה בארץ!

לסיכום:

תוסף מעולה עם הרבה יכולות אם כי דורש תפעול קבוע, לאורך השנים והקמת עשרות מערכות כאלה ללקוחות, מצאתי שיש צורך בשירות לקוחות צמוד למערכת כזו בשל התקשות של מנויים להיכנס למערכת, תקלות, הרשאות לא נכונות או פשוט הרשאות שפג תוקפן.

 

אתר וורדפרס עם WooCommerce Memberships

WooCommerce Memberships אינו תוסף עצמאי – הוא בנוי על WooCommerce (התוסף המוביל לחנות אלקטרונית בוורדפרס). כמובן, WooCommerce הוא תוסף חינמי. אבל העובדה שהתוסף הזה דורש לקשור את הפונקציונליות של האתר שלך לתוסף נוסף היא משהו שיש לשקול בכובד ראש.

 

כמובן, אם באתר יש כבר מכירה של מוצרים עם WooCommerce, אז התוסף הזה הוא בעצם בונוס ענק!

 

בגלל השילוב הזה, אפשר לקבל כמה אפשרויות מאוד מובנות ליצירת מנוי באתר. אפשר למכור מנוי לקורס בדיוק כפי שמוכרים מוצר פיזי בחנות, או לקשור את המנוי כחלק של רכישת מוצר אחר. לדוגמה, אפשר להעניק לכל מי שקונה את הספר הפיזי שלך גישה גם לגירסה אלקטרונית או למנוי לתוכן פרימיום באתר כבונוס, או לחלופין למכור ספר אלקטרוני באתר ולהוסיף לו מיני קורס כבונוס או סדרת פוסטים סגורה רק לרוכשי הספר.

 

להבדיל מהווישליסט אופציית טפטוף התוכן מובנית בתוסף הזה כחלק מהיכולות הבסיסיות שלו, ואפשר גם לתת הנחות מיוחדות למנויים שלך למוצרים שכבר קיימים באתר.
אם המנוי לאתר או לקורס הוא מנוי מתחדש אז יש צורך בתוסף נוסף שנקרא WooCommerce Subscriptions שזו עוד הרחבה של WooCommerce שעלותה 199$.

 

בסך הכל, WooCommerce Memberships מאפשר אינטגרציה טובה עם WooCommerce שבסופו של דבר מאפשר לנו המון הרחבות ואינטגרציות גם עם מערכות סליקה ישראליות וגם חיבור למערכת הממשקים של zapier דבר שמאפשר לנו ליצור אינטגרציה גם עם רוב מערכות הדיוור בארץ.

מחיר התוסף: מתחיל ב- 149$

היתרונות:

  • מתחבר באופן הרמוני עם חנות WooCommerce
  • מאפשר שימוש בכל מערכות הסליקה הישראליות שיודעות לעבוד עם WooCommerce
  • מאפשר אינטגרציות קלות יחסית למערכות הדיוור הישראליות.
  • מכיל את הפונקציונאליות של טיפטוף התוכן באופן מובנה.
  • קל לתפעול!
  • מעולה לבעלי חנות קימת!

החסרונות:

  • דורש התקנת תוסף WooCommerce לאתר – שזה תוסף כבד מאוד שדורש הרבה הגדרות בסיסיות ועבור קורס אחד יצור מערכת יקרה ומיותרת.
  • כל הרחבה נוספת ל WooCommerce דורשת תשלום שנתי מתחדש הן לתוסף הזה והן לתוספים הנלווים כפי שמתואר למעלה.
  • אין פיצרים לפרסונליזציה כמו בווישליסט, כלומר לא ניתן לפנות למנוי בשמו בתחילת התוכן כפי שניתן בווישליסט או להציג לו את רמת המנוי מחוץ לדף הריכוז של הרכישות שלו.

לסיכום:

אם יש לך כבר חנות בוורדפרס זה התוסף עבורך, או במידה ויש לך תוכניות למכור גם מוצרים פיזיים וגם וירטואליים ביחד כמו ספרים דיגיטליים והמראה הסופי שמתבקש הוא מראה של חנות!

 

גילוי נאות: בשוק התוספים לוורדפרס יש מערכות נוספות כמו s2member (שלטעמי נופל ביכולות שלו מהווישליסט) שיש לו גם גרסה חינמית וגם בתשלום. או Memberpress שהוא היום אחד התוספים המתקדמים בשוק תוספי ה Membership Sites .

מאמר מעניין על תוספי חברים נוספים אפשר למצוא כאן

 

זה החלק הראשון בפוסט, בחלק השני אסקור מערכות סגורות לאספקת המוצר הדיגיטלי.

וכאן למטה זה המקום להביא מהשאלות והתובנות שלך על אתרי מנויים לאספקה של מוצרים דיגיטליים.

 

 

כותב פוסט זה מתמחה בבניית אתרים ומתחמים לאספקת מוצרים דיגיטליים וכן במהלכי אוטומציה לכל מערכת השיווק של המוצר מתחילת המשפך ועד הפקת החשבונית ואספקת המוצר אחרי רכישה.

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר