שיווק ויראלי בפייסבוק בלי להשקיע אפילו שקל בקריאטיב

הצד המואר של  שיווק ויראלי

שיווק ויראלי לא חייב להתבסס על יצירתיות

וכל העניין הוא ממש לא רק מה נמצא במסר השיווקי שלכם.

נכון, בשביל שיווק ויראלי צריך שיהיה משהו להפיץ אלא שהפוסט הזה לא יעסוק בהיבט הזה של השיווק הויראלי.

בפוסט הזה תוכלו לראות דרך שעובדת לנו לשיווק ויראלי ושאין לנו ספק שכל בעל עסק יכול לאמץ אותה.

זה תמיד מרגש אותי מחדש וזה ירגש גם אותך….

כשיתגלה לך על הקירות בפייסבוק שלקוחות שלך הם שגרירי השיווק שלך מרצון טוב. לא כי הם מקבלים תמריצים כספיים. לא כי ביקשת מהם. רק כי הם מרוצים והם מרגישים מתוכם רצון להעביר את זה הלאה.

אני שייכת לאסכולה שטוענת שפייסבוק היא לא פלטפורמה למכירות ישירות.
פייסבוק היא לפני הכול פלטפורמה מעולה לשיווק ויראלי ובמיוחד שיווק שעושים לקוחות שלכם,
קולגות שלכם ואפילו ספקים שלכם. והנה דוגמה להפתעה מקסימה שפגשתי על אחד הקירות ביום שישי האחרון.

מיכל קנדל, מורת דרך שהיא לקוחה ותיקה מאוד של קייסי קולג', למדה את השיטה לשיווק באינטרנט,
השתתפה במחזור הראשון של החממות לקידום עסקים באינטרנט ועכשיו חלק מצוות החונכים בקייסי קולג' המליצה ביוזמתה על הסמינר הקרוב : הופכים את התשתיות השיווקיות לאוצר מניב לקוחות והכנסות

אבל לא זה מה שריגש אותי בכל השיתוף הזה.

מה שהשאיר אותי ללא מילים זו התגובה שכתבה מיכל מתחת לפוסט בפייסבוק, כתגובה למישהי אחרת,

וזה מה שמיכל כתבה:

" בהחלט Vered Plitman יש הרבה זויות לראות את התחום הזה של שיווק באינטרנט, מי כמוך יודעת…
אני כבעלת עסק קטן, שומעת הרצאות, קוראת מאמרים וצופה בסרטוני הדרכה ולומדת…מאד חשוב לי ולכמוני זה הישום…
באיזשהו שלב צריך לעצור, להגיד- או.קי. אני לא מתיימרת להחליף מקצוע ולהפוך לידענית בתחום, וצריך פשוט להתחיל מאיזו שהיא נקודה…
ולקחת את האומץ ולנסות ולהתנסות וליישם-ליישם-ליישם!!! כשיש ליווי מקצועי של איש מקצוע כמוך או כמו Keren Cohen זה עוזר לעשות את הצעדים הראשונים.
מה גם שבסופו של דבר לא תמיד השטנץ שכולם מדברים עליו באמת מתאים לכל העסקים גם יחד…לא כולנו עם אותו מכנה משותף בקשר הנדרש מול לקוחות… סתם למחשבה 🙂 "

ואחרי התשובה שלי אליה… ( הזמנתי אותה להיות הדוברת הרשמית של קייסי קולג' 🙂 ) היא כתבה:

Keren Cohen יש גם מקומות סמויים מהעין בהם אני כותבת בשבחכם…
אבל האמת היא שהכי חשוב לעסק הוא להבין מה אנחנו הלקוחות צריכים ועם כל מעניקי הידע במדיה השונה צריך לדעת לעצור ולהתחיל ליישם. את הבנת את זה קודם ועל כך שאפו גדול…"מיכל קנדל ממליצה על סמינר תשתיות

איך תעודדו שיווק ויראלי בפייסבוק או מה אפשר לקחת מהמקרה הזה ?

  • אם אתם מקבלים פרגונים והמלצות מלקוחות שלהם – פרגנו להם בחזרה. מגיע להם. זה לא חייב להיות מיד וישר בסגנון "עין תחת עין, שן תחת שן " אבל, כן, תפרגנו : קישורים לאתר, קישורים לפרופיל, חשיפה – אלה דרכים פשוטות וקלות להוקרת תודה.
  •  אם אתם בעלי עסקים שיש לכם מוצרים שונים לשימוש חוזר ויש סיבה לבסס מערכת יחסים ארוכת טווח עם לקוחות – תשקיעו בפיתוח מערכות יחסים ובשימור לקוחות. זו תורה שלמה בפני עצמה, אבל את הרעיון אתם מבינים. מגיע סיפוק ענק כשהלקוחות שלכם מסוגלים כבר להעביר את האני מאמין שלכם הלאה.
  • אם אתם לקוחות מרוצים, כתבו ביקורות, הפיצו הלאה, שתפו, הסכימו לתת. הנתינה מניעה את גלגל הקבלה. גם אם נדמה לכם שהספק שלכם לא צריך עזרה, הוא צריך. לא משנה גודל העסק או החברה, כל עסק וכל חברה ישמחו לקבל רוח שיווקית גבית. יש המון דרכים לעשות את זה, פייסבוק זו פלטפורמה אחת, אבל אתרי שיתוף תוכן הם פלטפורמה נוספת נהדרת. דוגמה יפה אפשר לאתר שאפשר לכתוב בו המלצות זה אתר סברסים.

ואפרופו לקוחות מרוצים… גם אנחנו לקוחות, וכתבנו לרוני הורוביץ את דעתנו על מערכת דפי הנחיתה החדשה שלו, רב דף. כתבנו לו פשוט מהלב. לא תיארנו לעצמנו מה תהיה התמורה : שיווק ויראלי של הסמינרהופכים את התשתיות השיווקיות לאוצר מניב לקוחות והכנסות בדף העסק של רב מסר בפייסבוק, וכבר הגיעו משם מתעניינים.

 

תפקיד השיווק לעזור לעסק להשיג את המטרות שלו. בשביל זה חייבים לאמץ גם חשיבה עסקית וגם חשיבה שיווקית. אלא שכדי שתתפתח חשיבה עסקית וחשיבה שיווקית צריך להסכים להיפתח ולעבור דרך, כי אצל רוב בעלי העסקים שלא מגיעים מתחום העסקים והשיווק, לא מדובר בדפוס חשיבה בילט אין. הנקודה היא שחשוב לעבור את הדרך הזו במלואה ובשלמותה, לא בכאילו, עם נגיעות פה ושם.

את השלבים הקריטיים של הדרך הזו, תוכל לעשות איתי ביחד בסמינר: הופכים את התשתית השיווקית לאוצר שמניב לקוחות והכנסות. אם מעולם לא עצרת ובדקת מה מכניס כסף מהעסק ואיך אפשר לעזור לעסק להכניס יותר, אם "גיבוש ליבת העסק " זה כמו סינית בשבילך, אם עבר המון זמן מאז שהשקעת בזה מחשבה בפעם האחרונה, הסמינר הזה הוא המקום הנכון בנקודת הזמן הזו. כאן תוכל למצוא את כל הפרטים.

 

תשתית שיווקית ממוקדת, נכונה, ברורה שבנויה היטב, היא זו המאפשרת ללקוחות שלך להתחבר אליך באמת, להעדיף לרכוש דווקא את המוצרים והשירותים שלך – ואחרי זה לספר על זה בשמחה לעולם כולו.

לסיכום, מילים יפות לא עולות כסף אבל שוות מיליונים.

מה דעתך ?

 

 

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר