"הרשימה"- (כמעט) כל הדברים שחשוב לעסק מתחיל לדעת

 

פוסט אורח מאת: *איטה טל אור

 

אני זוכרת את עצמי בתחילת הדרך העסקית שלי, אומרת לעצמי איזה כיף לעבוד מהבית דרך המחשב, ככה יבואו לקוחות ! זה יהיה קל, לא צריך להתאמץ, התחלה טובה ופשוטה לעסק שרק עכשיו נולד.

לכן הדבר הראשון שחיפשתי היה מידע לגבי משיכת לקוחות או במילים אחרות – ללמוד שיווק באינטרנט. איך חיפשתי מאגר מידע כזה שירכז את כל החומרים האיכותיים, שיתן לי תמונה רחבה על כל הדברים שאני צריכה לדעת ולא מצאתי….

עכשיו שגם אני עכשיו מתחילה משהו חדש, כל המשפחה עוברת לגרמניה (כן, כן), לתקופה של שלוש שנים בעקבות בנזוגי, שוב מצאתי את עצמי מחפשת מישהו משם, שעשה את הדרך הזו לפניי, שינחה אותי איך להסתדר שם (עכשיו זה כבר כאן). ההקבלה הזו בין המעבר לגרמניה לבין תחילת הדרך העסקית שלי הובילה אותי לכתוב את הפוסט הזה.

נזכרתי והרגשתי שאני חייבת לכתוב את הרשימה הזו, כי התחלה חדשה, היא אומנם מרגשת אבל גם דורשת אומץ הרבה פעמים ולעתים מערערת את הביטחון, במיוחד אם הסביבה הקרובה לא תומכת.

לרגל ראש השנה, בחרתי להעניק לך רשימה של דברים שחשוב לדעת כשאת עסק מתחיל שעושה את הצעדים הראשונים בשיווק באינטרנט.

 

אז מה בעצם הכרחי כשמתחילים עם שיווק באינטרנט?

בניגוד לדעה הרווחת, דף פייסבוק או אתר הם לא הכרחיים להתחלה.

לטעמי, אפילו כדאי שהם יבואו רק אחרי שאת מגובשת על מי שאת ומה את נותנת או בקיצור – למה לבחור דווקא אותך ולא ללכת למאמנת/מטפלת/מעצבת וכו' אחרת.

זה חשוב מאוד כי בעצם ככה את מעבירה למי ששומע אותך כמה את שווה ולמה מגיע לך לקבל על זה תגמול הולם.

בשפה העסקית זה נקרא מיקוד עסקי, או בידול עסקי. ועל זה מתבסס המיתוג שלך.
כלומר רק אז אפשר לשדר מסר ברור לקהל מוגדר, ולמשוך את הלקוחות שמתאימים לך. כלומר רק אז אפשר לבנות אתר או דף פייסבוק יעיל שיווקית.

למה?

כי בניגוד לשיחה בעולם האמיתי, באינטרנט אין לך אפשרות לראות את התגובה של הצד השני ולהתאים את השיחה למה שהוא צריך ורוצה. את זו שמספרת בשיווק שלך את הסיפור של הצד השני וגם את שלך. ואי אפשר לעשות את זה בלי לבחור מי הלקוח האידאלי שלך ובלי להכיר אותו ממש טוב.

אז אם יש לך בידול עסקי את יכולה להתחיל לשווק, וגם לבנות אתר וכו'. אם אין לך עדיין. אל דאגה, יש לך מה לעשות באינטרנט. רק כדאי שעוד לא תוציאי כספים על לוגו, אתר או פייסבוק עסקי. חכי עם זה לשלב שבו תהי מגובשת יותר.

מה שכן הכרחי הוא להכיר ולחשוף את עצמך בפני אנשים שיש להם פוטנציאל להיות לקוחות שלך, לשם כך יש לאתר את מה שאני מכנה 'מכרות הזהב' שלך, כלומר איפה נמצאים ריכוזים גדולים של אנשים שיש להם הכי הרבה סיכוי להפוך ללקוחות שלך (ולך יהיה הכי הרבה סיכוי לעזור להם ולהנות מזה).

מכרות זהב מוצלחים יכולים להיות קבוצות נטוורקינג ויש המון כאלה, בכל הארץ, (אני קיבלתי הרבה לקוחות מקבוצת הנטוורקינג בה השתתפתי וכל כך התחברתי לזה שגם אחר כך הפכתי למנהלת קבוצה כזו בעצמי). היתרון בהשתתפות בקבוצה כזו היא שהיא גם מפיגה את הבדידות ומאפשרת לבעלת העסק סביבה תומכת שהיא כל כך חשובה להצלחה ולהתמדה בעסק מתחיל.

קבוצות וירטואליות יכומה בעצם הכרחי כשמתחילים עם שיווק באינטרנטלות גם הן להיות מכרה זהב, אלו יכולות להיות קבוצות בפייסבוק או פורומים או אפילו קבוצת מייל של היישוב/הקהילה/ בית הכנסת שלך.
העיקר לבחור 2-5 קבוצות איכותיות כאלו שבהן יש את הלקוחות הפוטנציאלים שלך בכמות גדולה (ומצד שני שלא נראות כמו לוח מודעות) שיש בהם פעילות ולהתחיל להכיר ולחשוף, לשתף ולייצר קשרים. קבוצות שאני נכנסת אליהן בקביעות הן הבית של העצמאיות ואמ"א שפ"ע. אם זה נעשה בקביעות ולאורך זמן , זה מייצר פניות והמלצות בסופו של דבר.

 

זה גורם לך לזוע באי נוחות בכיסא?

כן, אצל רוב בעלות העסקים שאני מכירה, הפעולות הללו דורשות אומץ ולא באות בקלות. גם אצלי זה היה ככה. בעיקר בולט החשש מפני מה יגידו זה חשש טבעי ויש מה לעשות כדי להתמודד איתו. הרבה מהלקוחות שלי הגיעו אליי בדיוק בגלל האתגר הזה.

המקור שלו, בחלקו, נובע מההיסטוריה האישית של כל אחת מאתנו ובחלקו נובע מתפיסות חברתיות שספגנו לגבי נושאים כמו נשיות וצניעות. נושאים שדורשים לקבל מענה מתאים כדי שאפשר יהיה לעשות את הפעולות ממקום נינוח, טבעי ואפקטיבי.

שיווק באינטרנט דורש במידה מסוימת, פתיחות לטכנולוגיה ומיומנות בסיסית במחשב.

למי שאוהבת טכנולוגיה וקל לה עם המחשב והאינטרנט זה לא סיפור, היא תלמד איך להשתמש ברב מסר או שלח מסר, פייסבוק, פינטרסט או גוגל אנליטיקס אבל מי שמגדירה את עצמה טכנופובית, תוכל להתמודד גם עם האתגרים האלה בעזרת תמיכה טכנולוגית כאן.

בתור טכנופובית לשעבר שהייתה בטוחה שמחשבים זה רק לגאונים, אני יכולה להעיד שזה גם מחסום עביר וניתן לבנות יחד עם הליווי המתאים את הביטחון והגישה ולמצוא פתרונות לעניין. הייתה לי לקוחה אחת שהתאים לה לקחת כוח אדם או ספק שירות מתאים ולשלם על ביצוע משימה הזו בעוד שמישהי אחרת באה אלי, כדי לעשות זאת עם עזרה תוך שינוי תפיסות מעכבות בתפיסות מקדמות עד לעצמאות טכנולוגית.

אין מה לעשות שיוווק באינטרנט מצריך אינטרנט. ככה פשוט.

 

מה שמביא אותי כמובן לעניין ההשקעה בלימוד שיווק ולימוד כלים טכנולוגיים ושיווקים.

אני בעד אבל במידה. לא יכול להיות שאת רוב הזמן שלך והכסף שלך תוציאי על לימודים (כי שחייה לא לומדים בהתכתבות צריך לעשות פעולות וללמוד דרך העשייה).

מצד שני לא יכול להיות שתצליחי להתקדם עם השיווק באינטרנט בלי להשקיע וללמוד את זה כמו שצריך כי בקלות אפשר לבזבז משאבים על הדברים הלא חשובים. לכן חשוב קודם כל לדעת איך שיווק באינטרנט עובד ועוד יותר מזה, הייתי שוקלת בחיוב יעוץ או ליווי.

דבר שני, דברים שאת לא צריכה לעשות באופן קבוע, כמו בניית אתר, או קידום אתר או גרפיקה אני ממליצה שלא תבזבזי את הזמן בניסיון ללמוד ופשוט תתני לאיש מקצוע לעשות, כי הוא תמיד יעשה את זה יותר טוב ויותר מהר ממך. לעומת זאת, דברים שתצטרכי לעשות על בסיס קבוע, כמו שיווק במייל, או שיווק בפייסבוק או קמפיין בגוגל או כתיבה שיווקית לכי ללמוד כמו שצריך בקורס של כמה מפגשים.

בהקשר הזה, אני יכולה לספר שיש מדריכים טובים של רוזין רוזנבלום ושל ימימה ביסמוט שניתן להוריד בהרשמה ללא תשלום לכתיבה שיווקית ויש עוד מלא קורסים עסקיים ללא תשלום באקדמיה לחכמת החיים, אבל חשוב להבין שהם לא תחליף לקורס שבו מקבלים את הידע סדור, בנדיבות ועם ליווי אישי.

אז בהצלחה בדרך החדשה והמרגשת הזו,
התחלה מהנה והרבה שפע בדרך
איטה

 

איטה טל אור
ita-tal-orמאמנת ומנחה בשיווק באינטרנט,מפתחת שיטה ייחודית לשחרור מחסומים בשיווק ומכירה.
מלווה אישית במסלול להקמת מערך שיווק בעסק (הסיסטם) של קייסי קולג' ועוזרת לבנות סיסטם לשיווק העסק באינטרנט.

במסלול מקבלים המשתתפים בסיס בטוח ויציב להמשך, מתוך הבנה מה צריך לעשות ומה השלבים הנדרשים וכל זה בלמידה עצמית ובליווי אישי של 1:1.

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר