מה בין תכנון קמפיין שיווקי באינטרנט להרכבת פאזל?

תכנון קמפיין שיווקי לאינטרנטלפחות פעם בשבוע יוצא לי לשבת על השטיח בחדר של הילד שלי בן ה 4 (גיל-לי) ולשחק איתו בפאזל.
שמתי לב שלכל אחד מאיתנו יש גישה שונה כשהוא בא לפתור את הפאזל, גיל-לי לדוגמא, לוקח את אחד מהחלקים ומנסה באופן אינטואיטיבי לחבר חלקים שונים לחתיכה שבחר. לפעמים זה מצליח לו ולפעמים לא, אם נהיה כנים לרוב אחוזי ההצלחה שלו נמוכים והתהליך ארוך.
אני לעומת זאת ממין את כל חלקי המסגרת החוצה, מתחיל להרכיב את המסגרת ואז נע מהמסגרת פנימה מתאים את החלקים לצבעים במסגרת ולפי התמונה.

בשיחה עם קרן גיליתי שגם היא ממיינת את המסגרת אבל אז להבדיל ממני, היא ממיינת את החלקים שנותרו לקבוצות לפי צבעים ורק אחר כך ניגשת לבניית המסגרת ומשם מתחילה להרכיב את החלקים לפי קבוצות הצבע השונות תוך שהיא מסתכלת כל הזמן על התמונה שעומדת ממולה
.
הגלגלים בראש התחילו לעבוד, די מהר מצאנו את ההקבלה בין הרכבת פאזל לתכנון קמפיין שיווקי באינטרנט והסתקרנו. הסתקרנו לשמוע איך אחרים עושים את זה. הסתקרנו ומיד יצאתי לשאול ולשמוע תשובות בדף העסק שלנו (דרך אגב, אשמח לשמוע גם את התשובה שלך).

גילינו שלאנשים שונים דרכים שונות להרכבת פאזל אבל לרוב ישנן פעולות שחוזרות על עצמן: לפרוש את החלקים, להסתכל עליהם, למיין לקבוצות, להסתכל על התמונה ולהתחיל להרכיב את השלם.
אם היינו שואלים בדף העסק את השאלה: "איך אתם מתכננים קמפיין שיווקי לאינטרנט? ", עם יד על הלב, אני לא בטוח שהיינו מקבלים תשובות עם כל כך הרבה מכנה משותף ויותר מזה, מה שטריוויאלי לרובנו בנוגע לבניית פאזל, ממש לא טריוויאלי בנוגע לתכנון קמפיין שיווקי לאינטרנט.

בעלי עסקים שמקימים אתרים באינטרנט ופעילים במדיה החברתית רוצים להגיע לתוצאות עסקיות טובות יותר וזאת עובדה.
כשאני מדבר על תוצאות טובות יותר, הכוונה היא למטרות וליעדים שאתם מציבים לעצמכם. תדמיינו לרגע: כמה זה נחמד להכניס קרוב ל- 80,000 ₪ בשלושה שבועות, נכון? (אלו חלק מהתוצאות של הקמפיין שעשינו לערכת השיטה לשיווק באינטרנט). לב ליבה של ההצלחה הזו הוא הקמפיין השיווקי שתכננו וביצענו במשך חודשיים תמימים.
ואם נחזור לרגע לדוגמת הפאזל, אני בספק גדול אם היינו מצליחים כל כך בקמפיין הזה אלמלא בחרנו במודע להרכיב את הפאזל של הקמפיין השיווקי שלנו בשונה מהדרך שהבן שלנו בונה פאזל.
במילים אחרות: יהיה לכם קשה מאוד ליהנות מהכנסות גבוהות יותר ומאחוזי המרה גבוהים אם תבחרו לבצע קמפיין שיווקי כמו שהבן שלנו בונה פאזל.

מה עניין קמפיין שיווקי לאינטרנט לבניית פאזל?

גם בקמפיין השיווקי וגם בהרכבת הפאזל אי אפשר להתעלם מהתמונה. חייבת להיות תמונה ברורה ומפורטת כדי שאפשר יהיה להשלים את המשימה בהצלחה.
החלקים שמרכיבים את השלם: בלעדיהם אי אפשר לבנות את הפאזל ובלעדיהם לא יהיה קמפיין שיווקי.
לקמפיין שיווקי חייבים לצאת כשהתמונה ברורה והפרטים המוכלים בה כתובים ומנוסחים מראש.
כמו שלא משנה מה התמונה של הפאזל, כך לא משנה מה רוצים למכור בסוף הקמפיין השיווקי.
קמפיין שיווקי שיש לו תמונה, שיש לו רצף של פעולות ומשימות ברורות ומתוזמנות יוביל לתוצאות חיוביות.

תוכנית קמפיין שיווקי מדויקת תכלול גם את נושאי התוכן שיהוו את הציר המרכזי של הקמפיין ואף תרד לרמת הסטאטוסים שנרצה לפרסם ברשתות החברתיות (לכל רשת בנפרד).

תוכנית קמפיין טובה תתייחס באדיקות ללוח הזמנים המתוכנן ליישום של הפעולות בכל אחד מרכיבי המערכת השיווקית, בין אם בבלוג, במדיה החברתית או בדיוור האלקטרוני או בכולם ביחד.

כשהתוכנית של הקמפיין השיווקי פרושה לפנינו, כל שנותר לנו הוא לעשות את הפעולות ולהקפיד על לוח הזמנים.
מאחר והכול (או לפחות כמעט הכול) ידוע וברור מראש, עם הכנה בטיימינג הנכון, ניתן לפזר את המאמצים על פני ציר הזמן, להכין חלק מהתכנים מראש ולתזמן מיילים ופוסטים ליום ולשעה הייעודיים (בדיוק כמו שהוכן ותוזמן הפוסט הזה). למשתמשים במערכת וורדפרס יש אפשרות להגדיל ולהעלות את כל הפוסטים הנדרשים למערך השיווק ולתזמן את היציאה שלהם ברמת התאריך והשעה.

לסיום,
כשאני מנסה להסביר לבן שלנו איך כדאי יותר לבנות פאזל, הוא מסכים לשנות את הדרך שלו בכל פעם בעוד צעד, בעוד הנהון קטן בראש ובכל זאת, עדיין לא ראיתי אותו משנה לגמרי את השיטה למרות שפעמים רבות היא מסיבה לו אכזבה או תסכול.
ומה איתכם: האם תשנו את דרך ניהול הקמפיין השיווקי שלכם ? מה חסר לכם כדי לצאת עם קמפיין שיווקי באינטרנט שיביא לחיוך ולסיפוק ?

עוד פוסטים בנושא קידום עסקים שיכולים לעניין אותך:
[catlist=33]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר