אופטימיזציה של תוכן לאתר אינטרנט

כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט דורשת הרבה יותר מקופירייטינג מצוין

כתיבה שיווקית ויצירת תוכן שיווקי לאתר מאתגרים את הכותב פעמיים:

פעם אחת, התוכן השיווקי צריך להעביר את המסר, לבטא את הקול של הדובר, להניע לפעולה… בתכל'ס – ליצור מערכת מכירות משכנעת באתר על ידי דיבור אל הגולש.

בפעם השנייה, התוכן השיווקי צריך לסייע בקידום האתר כך שיופיע בתוצאות האורגניות של מנועי חיפוש בעמודים הראשונים ויניעו את הגולשים להקליק על התוצאה ולעבור לאתר.
בשורה התחתונה: לקדם את האתר ולהביא תנועה.

זה כיף כשהכתיבה שזורה במילים יפות, עם חידודים ושינונים וטוויסט לשוני.
וכן, זה הופך את התוכן השיווקי לג'וסי ומרתק אבל זה לא העניין בכתיבה שיווקית באתרי אינטרנט.

את הפוסט הזה החלטתי לכתוב אחרי שקראתי את פוסט המצוין של פבל ישראלסקי בנושא אופטימיזציה של תוכן בבלוג המעולה שלו שעוסק בקידום אתרים .

ביקשתי מפבל את רשותו לארח את הפוסט שלו כאן וכדי שלא ניפגע מבחינת SEO החלטנו שאכתוב על יצירת תוכן שיווקי בראייה של מנועי חיפוש תוך התייחסות לפוסט של פבל.

האם כתיבה שיווקית רוויה במילת מפתח היא שירות טוב או שירות דב?

לדברי הכותב, נס ליחה של הגישה שטוענת שככל שמילת מפתח מופיעה מספר רב יותר של פעמים בדף מסוים, מעידה על רלוונטיות של אותו הדף עבור שאילתה שהכילה את ביטוי המפתח.

שיבוץ מילת מפתח או ביטוי מפתח מספר רב ככל האפשר של פעמים בדף מסוים, לא זאת שלא מעידה על רלוונטיות הדף לשאילתת חיפוש אלא שהיא אף פוגעת ברלוונטיות.

פבל מספר: " כבר מספר פעמים שפנו אלי בעבר אנשים, שרצו להתייעץ איתי לגבי הצעות מחיר שקיבלו מחברות SEO. וכל פעם ראיתי בתוכנית העבודה המוצעת, את אותה השורה בדיוק (כל פעם הניסוח שונה): "הוספת מילת המפתח כמה שיותר פעמים בדף", "כתיבת תוכן לגוגל כדי שיקודם טוב יותר" וכו'.

כשמקדם אתרים אומר "אופטימיזציה לתוכן באתר", אין משמעות הדבר שיש להוסיף בתוכן את המילה הרצויה לקידום, אינספור פעמים (אחרת זה ייחשב "דחיסת מילים")".

אז איך להפוך תוכן שיווקי לכזה שמנועי החיפוש וגוגל יאהבו?

הגישה שעומדת בבסיס אופטימיזציה של תוכן בראייה של גוגל היא: מה שהגולש אוהב מנועי החיפוש אוהבים.
במילים פשוטות:
1. האם התוכן השיווקי קריא ולא תלוש מהמציאות הלשונית של הגולש.
2. האם צורת ההגשה של התוכן השיווקי תומכת בצרכי הגולש.

פבל מלמד שצורת הגשת התוכן השיווקי מורכבת משני נושאים:

1. ייעוד קידום הדף בביטוי מסוים (נקרא: לטרגט את העמוד עבור מילות מפתח)
כלומר, "עליכם לכלול את מילות המפתח שעבורן ברצונכם לקדם את העמוד, במקומות שונים בתוכן הדף ולדאוג לפזר אותן בצורה הגיונית. כאשר מנועי החיפוש סורקים את העמוד, הם מפענחים את המבנה הסמנטי של התוכן בדף תוך התמקדות בדומיננטיות של ביטויים בדף.
גוגל נותן משקל לפרמטרים אלו לכן כדאי להתחשב בהם.

האזורים המרכזיים בתוכן הדף בהם יש לפזר את מילת המפתח בצורה נכונה:
כותרת ראשית H1 – הדבר הראשון שהגולש רואה כאשר מגיע לדף הנחיתה זה הכותרת. זהו הנושא המרכזי של העמוד ולכן חשוב מאד בראש ובראשונה לכלול בו את מילת המפתח. ההמלצה שלי היא להיות עקבי לגבי ה- Title והכותרת הראשיתH1, לכן השתדלו להשתמש במבנה דומה ככל האפשר בין שניהם.
כותרות משנה H2,H3 – מומלץ מאד להפריד את הטקסט בדף לכותרות משנה. חלקו את התוכן בדף לתתי נושאים עיקריים שמדברים על הנושא והקצו לכל תת נושא כזה תת כותרת שתוגדר בתור H2 . אם גם התת נושא מורכב למדי ומכיל תת-תת נושאים אחרים, הקצו עבור כל אחד מהם H3. כל שיורדים בהיררכיית החשיבות, כך מספר הכותרת עולה בהתאמה. גם בתתי כותרות אלו מומלץ להוסיף את מילות המפתח – גם משום שלמשתמש שסורק את הדף בקריאה מהירה זה יכול להועיל, וגם בכדי להורות למנועי החיפוש שתתי הנושאים מדברים על הנושא המרכזי.
תגית Alt – מכיוון שאין לגוגל יכולת טכנית להבין מה יש בתמונה, הוא נעזר בתגית זו. כמובן אין זה אומר שהתגית תכלול אך ורק את מילת המפתח, להיפך השתדלו לתאר את התמונה ובנוסף גם לכלול את הביטוי.
קישורים פנימיים (inner links) – אם בחרת לטרגט עמוד X במילה "כלב", דאגו לקשר לעמוד הזה מתוך דפים פנימיים אחרים באתר שלכם עם וריאציות של המילה: "כלבים", "לכלב", "הכלבים" וכו'. המלצה נוספת היא לבנות מערך קישורים פנימי מגוון ככל האפשר, ולהשתמש בביטויים שהם לא Primary בתור הטקסט בקישור (anchor text) כגון: "כלבים קטנים", "הכלב הזה נושך", "כמות הכלבים גדלה" וכו' (כמובן בהנחה שאין לביטויים הללו עמודי נחיתה מתאימים יותר לקשר אליהם). הקישורים מסייעים לגוגל להבין על איזה ביטויים עמודים מסויימים באתר רלוונטיים, וזהו אחד הפרמטרים בו הוא נעזר כאשר מדרג את הדפים בתוצאות החיפוש.
בטקסט עצמו – חשוב שהמילה תופיע לאורך כל הטקסט בדף בצורה פרופורציונאלית. אל תוסיפו את מילת המפתח בחלקים שונים בטקסט רק משום שזהו הכלל, פשוט דאגו להזכיר אותו בצורה אינטואיטיבית בצורה פזורה ולא רק בפסקה אחת ויחידה.

2. שמירה על מבנה עמוד איכותי ותקין

מכירים את העמודים האלה שברגע הראשון רואים גוש מילים שמתערבב בעיניים (וכשהמילים מוצגות בפונט קטן וברווח צפוף בין השורות – זה בכלל נורא).

פבל מדגיש מספר כללים לאופטימיזציה של התוכן בדף ברמת המבנה:
חלוקה לפסקאות – החלוקה לפסקאות מקלה מאד על תהליך הקריאה, זה בעיקר מקל על אנשים שאוהבים "לסרוק" טקסטים ולא "לקרוא". לכן חלקו את הטקסט לפסקאות עפ"י הפרדה הגיונית מבחינת ההקשר.
צפיפות מילות מפתח (keyword density) – המדד הזה מתאר את היחס שבין כמות הטקסט, לכמות הופעתה של מילת מפתח מסוימת בדף. מקובל לחשוב שלמדד הזה יש משמעות כלשהי ומומלץ שיעמוד על כ 4%-7%, אם כי לאחרונה אני קצת סקפטי לגביו.
הדגשות (bold) – אם יש חלקים חשובים בטקסט, מומלץ להדגיש אותם. ואם מילת המפתח שלכם תהיה בחלק המודגש הזה, עוד יותר טוב. אני ממליץ להיזהר עם זה ולא להתפתות בכל הדגשה לכלול אותה, אחרת אתם עשויים להגיע למצב בעייתי שנקרא "over optimization (אופטימיזציית יתר), ובכך לפגוע בערך הדף. ההדגשה הזו נחשבת ליעילה ביותר, אם כי יש לאחרונה מספר ניסויים שחברי הריצו וגילו שהדגשת Italic (טקסט נטוי) הרבה יותר יעילה.

ההבנה המרכזית שלי מהפוסט הזה היא שהכתיבה השיווקית ובכלל יצירת תוכן שיווקי באינטרנט צריך אמנם לדבר קודם כל לאנשים אבל חייב גם לקחת בחשבון את החוקים שפורטו לעיל.

כותבי תוכן שיווקי לאינטרנט מקצועיים הם אלה, שיודעים לשלב את התפישה השיווקית שמייחדת את העסקים באינטרנט, שיודעים להציג את המסר בצורה מעניינת ושיודעים להתאים את הדיבור במילים הן לאנשים והן למנועי החיפוש.

אהבתי את הסיכום של פבל שאומר: "בסופו של דבר, לא משנה כמה זמן ומחשבה תשקיעו באופטימיזציה טכנית מדי, הגולש הוא זה שיכריע אם העמוד יצליח בתוצאות החיפוש.

איך בדיוק?

פשוט – הגולש הוא זה שמחליט אם לקשר לעמוד שיצרתם והגולש הוא גם זה שמחליט מתי התוכן לא מעניין ויוצא מהדף. למרות שגוגל הוא רק מכונה, יש באפשרותו למדוד את האינטראקציות האלה של הגולש מול דפים ברשת לאורך ציר הזמן, ולהסיק מכך מסקנות אודות הרלוונטיות של אותם המקורות"

ואקורד לסיום,

גם אם אופטימיזציה התוכן השיווקי בדף מסוים, מהווה רק 15% מכלל הגורמים המשפיעים על קידום האתר (לפי הסקר השנתי של SEOmoz) עדיין כדאי להעלות לרשת תכנים שלוקחים בחשבון את העקרונות המדוברים.

ראשית, בגלל ש- 15% הם עדיין יותר מ- 0%
שנית, מפני שאם אין בידכם לשכור שירותי קידום אתרים בתשלום, לפחות יש ביכולתם לתרום
כ- 15% מסך המשתנים שמשפיעים על קידום האתר.

מה הדרך שלך להתמודד עם יצירת תוכן שיווקי לאתר שלך?

מאמרים נוספים בנושא אופטימיזציה למנועי חיפוש שיכולים לעניין אותך:
[catlist=5]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר