כך תעבור בניית אתר אינטרנט משלך בשלום

בניית אתר אינטרנט, איך באמת עושים את זה נכון?

אחת השאלות הנפוצות שבה אנחנו נתקלים כשאנחנו מלמדים על בניית מערך שיווק באינטרנט היא: "האם אני חייב לבנות אתר אינטרנט כדי לשווק את המוצר או השירות שלי?"
התשובה היא: לא וכן.
לא, זה לא הכרחי. אפשר לשווק את המוצר והשירות במקומות שונים באינטרנט.
כן, זה חשוב כדאי ומקצועי להקים אתר, כי אתר הוא ה-בית של המוצר והשירות ונכון (הן מבחינה שיווקית והן מבחינת המיתוג) לבנות מערכת מכירות משכנעת בבסיס האם.
בשורה תחתונה, במבחן המציאות, בניית אתר אינטרנט הופכת עם הזמן לכורח המציאות.

ממה מתחילים בבניית אתר אינטרנט?

בניית אתר אינטרנט מתחילה בהגדרת המטרה לשמה מוקם האתר.
יש להגדיר את המטרה העסקית שבעבורה הוחלט להקים אתר.
אתר הוא אחד מערוצי השיווק של העסק וככזה, עליו להצדיק את קיומו.

האם האתר שלך יהיה חלון ראווה לעסק הפיסי שלך? האם תפקידו להניע גולשים לפנות אליך או שתפקידו להביא גולשים לבקר בחנות הפיסית שלך? האם בניית האתר נעשית לשם הקמת פלטפורמה ליצירת הכנסה נוספת בעזרת האינטרנט, למטרת קידום תוכניות שותפים, תוכניות PPC, ומכירת שטחי פרסום או שאולי האתר נבנה כדי למכור את התוצרת שלך? האם מטרת האתר לשמש כפורטל, מקום מפגש לאנשים לבוא ולהחליף דעות ולקבל מידע או לחלופין אתר אישי בעבורך ואז מהו מודל הרווח שלך מן האתר?

בניית אתר אינטרנט יכולה להיות משימה מעיקה ומסובכת או קלילה ונעימה. אנחנו מאמינים שההבדל נעוץ בשני דברים מהותיים:
1. מידת ההבנה והידע שלך בנושא בניית אתר אינטרנט טרם תחילת התהליך.
2. בתכנון מוקדם שכולל חשיבה עסקית, שיווקית ופונקציונאלית.

שלב שני בתהליך בניית אתר אינטרנט

כאמור, אתר אינטרנט הוא אחת השלוחות השיווקיות של העסק וככזה, עליו להצדיק את קיומו במונחים של השגת מטרות ויעדים עסקיים.
לכן, לפני שניגשים לבחור מעצב אתר או בונה אתר (ואחרי שהבנת את המטרה שלשמה החלטת להקים אתר) יש להתחיל בתכנון האתר ולהעביר את כל החשיבה המוקדמת למסמך מסודר שבעזרתו יהיה ברור הן לך, הן לפונקצית העיצוב והן לפונקצית הבנייה על איזה אתר מדובר, מה הוא יספק לגולשים וכיצד. השלב הזה נקרא הכנה לפני שלב אפיון האתר.

כאשר בניית אתר אינטרנט מיועדת ליצירת מרכז עסקי שהוא יחידת רווח והפסד בפני עצמה, יש להכין תוכנית עסקית בדיוק כמו זו שמכינים טרם מקימים עסק בעולם הפיסי ולהגדיר את המודל העסקי שעומד מאחורי בניית האתר.

אם בחרת להקים אתר אינטרנט לעסק הנוכחי שלך הרי שעליך להחליט האם האתר צריך לשמש כבסיס למערך שיווקי פעיל שיאפשר לך לשמור על קשר עם הגולש, לקבל פניות לעסקאות או שישמש כחלון ראווה סטאטי (דבר שאנחנו ממליצים בחום כנגדו), או אולי ישמש כחנות אלקטרונית.

אם בחרת באפשרות של בניית אתר לצורך יצירת ערוץ הכנסה הרי שכעת עליך להחליט מהו הנושא שבו האתר שלך יעסוק?
כאן נכנסת השאלה מה מעניין אותך: יש לך תחביב שיכול לעניין אחרים? האם יש לך תחום התמחות שעשוי להוסיף ערך לאחרים? כדאי לערוך רשימה של נושאים שיכולים לעניין אותך ובהם את/ה יכול/ה להביע את עצמך בחופשיות, בלי מאמץ, במקצועיות וללא הפסק!

האם בניית אתר אינטרנט תאפשר לך לייצר הכנסה?

חשוב לומר שבסדרת המאמרים שלנו אנו מתייחסים לאתר כאל כלי שיווקי, ערוץ פעילות עסקי ומקור ליצירת הכנסה.

אחרי שהגדרת את המטרה שלשמה יוקם האתר, והכנת רשימת נושאים רלוונטיים לאתר שלך מגיע הזמן לבדוק את השוק. האם בכלל מתעניינים בנושאים שלך? כמה עמודים קיימים ברשת בנושאים שלך (מי המתחרים שלך בנושא הזה) ?

על השאלה: האם בכלל מתעניינים בנושאים שלך, אפשר לקבל את התשובה בעזרת כלי מילות המפתח של גוגל. בעזרתו מקבלים מושג כמה חיפושים בחודש נעשים עבור ביטוי מפתח זה או אחר.

על השאלה: כמה עמודים קיימים ברשת בנושאים שלך, אפשר לקבל את התשובה בעזרת חיפוש מעשי במנועי החיפוש. פשוט להקליד את ביטוי המפתח ולראות כמה עמודים יש ברשת עבור הביטוי הזה.

איך נדע שהנושא שלנו "טוב" מבחינה עסקית או לחילופין שנוכל למשוך לקוחות פוטנציאליים לאתר שלנו בעזרת ביטויי מפתח מסוימים?

ככל שיש יותר חיפושים עבור ביטוי מפתח (ביקוש) ויש פחות היצע עבור ביטוי מפתח (מספר עמודים ברשת) – הסיכוי לרווחיות גבוה יותר, יהיה לך קל יותר לקדם את האתר שלך במנועי החיפוש ולמשוך לקוחות פוטנציאליים.
כאשר בניית אתר אינטרנט מיועדת לשם יצירת מרכז וירטואלי לקידום עיסוק שמימושו מתרחש בעולם הפיסי (אימון אישי לדוגמה) חשוב לבדוק את מידת התחרותיות של ביטויי המפתח אבל אי אפשר באמת לבחור ביטוי מפתח שאינם קשורים לעיסוק שלך.

כאשר בניית האתר מיועדת לספק תועלת וערך באמצעות תוכן ותוך כדי, לקדם תוכניות שותפים ולשמש בעצמו ערוץ הכנסה, הרי שבחירת הנושא של האתר היא מהותית ביותר.
תהליך הבדיקה המוקדם של היקף חיפוש מילות המפתח מול "מה קיים ברשת" בעבור אותן מילות המפתח מאפשר בחירה מושכלת וממוקדת בתחום התמחות מסוים שיהיה המושך ביותר ובעל הפוטנציאל הגבוהה ביותר לרווח.
על המודל של הפיכת אתר מידע לערוץ הכנסה נוספת אפשר לקרוא בפוסט שנכתב על בלוג תחביב. הרעיון הוא אותו רעיון בין אם מדובר בתחביב או בתחום התמחות מקצועית או בידע שנאסף על סמך ניסיון החיים.

מכאן יוצאים לשלב המעשי בבניית אתר אינטרנט

כל עבודת החשיבה והתכנון שתוארה כאן היא כאמור השלב המקדים לאפיון האתר.
אפיון אתר הוא שלב מקביל לשלב יצירת תוכנית אדריכלית לבניית חנות, משרד או בית.
בבניית אתר אינטרנט החשיבות של הכנת אפיון אתר אינה נופלת מהכנת מסמך אפיון של כל מערכת מידע אחרת.

אפיון אתר יסודי ומקיף תחילתו בשאלות שנגענו בהם בפסקאות הקודמות וכולל התייחסות להיבטים השיווקיים, העסקיים והפונקציונאליים של האתר. עבודה עם מאפיין אתרים מקצועי תחסוך לך אלפים רבים של שקלים בתהליך בניית אתר האינטרנט שלך.
הוא יכול לחסוך לך הפסד ותסכול שיכולים לנבוע מאתר שאינו עושה את העבודה שלשמה הוקם.

מצאנו שתהליך החשיבה שמתואר כאן מאיים על חלק מהאנשים.
מה האתגר שלך בהקמת אתר אינטרנט? ואם הצלחת להתגבר עליו נשמח לשמוע כיצד.

מאמרים נוספים בנושא בניית אתר אינטרנט שיכולים לעניין אותך:
[catlist=7]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר