איך בונים בלוג אישי

7 קיצורי דרך ליצירת בלוג אישי מצליח

כולם מדברים על הדרך. כמה חשובה הדרך ולא רק התוצאה אבל עם יד על הלב: מי מאיתנו לא רוצה או חולם בסתר ליבו פשוט להגיע. להיות שם: לפתוח בלוג אישי וליהנות מתנועה, תגובות ולידים תוך שבוע… העניין הוא שבמציאות כמו במציאות, תשוקה ורצון לא מספיקים כדי לקטוף את ההצלחה.

בלוג אישי הוא לא בהכרח בלוג שהנושאים בו תלושים מהעסק. בלוג אישי יכול להיות הבלוג האישי של בעל העסק והתכנים בו יהיו תמיד תכנים שקשורים לעולם התוכן שמעניין את קהל המטרה או שתורם לקידום המטרות של העסק.

אתרי תדמית שאינם בנויים על מערכת וורדפרס שפותחה כמערכת ליצירת בלוגים זקוקים לבלוג אישי שיתמוך באתר ויאפשר להקים קהילה של לקוחות פוטנציאליים סביב הנושא. לבעלי אתרי תדמית כאלה מומלץ מאוד לפתוח בלוג אישי (בפן עסקי) שיתמוך באתר. לבעלי עסקים שטרם הקימו אתר, מומלץ מאוד לתכנן אתר תדמית שיהיה בנוי על מערכת וורדפרס כך שיוכלו לתפוס שתי ציפורים במכה אחת (כמובן שזה פתרון כלכלי יותר).

אתמול גיליתי על ידי ידידי גוגל אנליטיקס שנכנסו אלינו בחודשיים וחצי כ- 5,000 מבקרים מתוכם, 40% מבקרים חדשים לחלוטין. את כמות הגולשים האלה לא הצלחנו להביא לאתרים האחרים שלנו, לפני שנתיים ושלוש.
הסיבה היא שמה שאנחנו יודעים היום לא ידענו אז והאמת היא, שהלוואי והיינו יודעים כי אין לי ספק שהעסקים שלנו היום היו נראים עוד הרבה יותר טוב.

למרות שתמיד נצטרך ללכת את הדרך, מותר ליהנות מקיצורים ובדקות הבאות אני עומדת לשתף אתכם בדברים שאני חושבת שעשויים לקצר לכם את הדרך ליצירת בלוג אישי שעוזר לעסק לייצר הזדמנויות מכירה.

הנה הם, קיצורי הדרך ליצירת בלוג אישי מצליח, לקרוא ולזכור!

מיקוד, פילוח – בחירת נישה צרה
לא אחת נדרשתי בקורסי שיווק באינטרנט לענות על השאלה: אבל למה? למה לצמצם לפלח קהל צר כשהרבה מאוד סוגים של אנשים יכולים ליהנות מהמוצר או מהשרות שלי? בחירת נישה לתהליכי שיווק קריטית להצלחת השיווק ולאחר מכן המכירות. אותו הכלל תקף גם בבלוג. המחשבה שאם נכתוב על המון נושאים נמשוך יותר אנשים אל הבלוג / האתר שגויה. הבעיה עם האסטרטגיה הזו היא שכאשר מבקרים חדשים מגיעים לבלוג אישי, מגלים אחרי הביקור הראשון שהנושא אינו עקבי, הם מוצאים מהר מאוד את דרכם החוצה, ואתם תמצאו את עצמכם מהר מאוד מחפשים מבקרים חדשים בשביל כל פוסט חדש שתפרסמו. קוראים נאמנים ערכם רב מאוד ואתם רוצים למען הפעילות העסקית שלכם להבטיח קהל קוראים נאמן.

תוכנית עבודה – חובה

מאות בלוגים נפתחים מידי חודש. מעטים מהם שורדים אחרי חצי שנה ומעטים עוד יותר מתפתחים ומפתחים את העסקים של הבעלים שלהם. הסיבה לכך נעוצה בתכנון. רק תוכנית עבודה, לפרקי זמן קבועים, שמפרטת את נושאי הפוסטים שאתם עומדים לכתוב, את תדירות הפרסום שלהם, את המטרה של כל פוסט ואיך התוכן יתמוך בפעילות העסקית שלכם תבטיח לכם החזר על ההשקעה: על המאמץ, על הזמן, על האנרגיה. זה בסדר שהתוכנית לא תהיה מושלמת ביום השקת הבלוג האישי, זה בסדר לשנות ולעדכן את התוכנית, העיקר, דעו מה הכיוון, דעו את הצפון שלכם: כוונו למטרות עסקיות ברורות ומדידות.

לידע שלכם יש ערך רב. אל תפחיתו מערכו.
לפעמים קל לנו להמעיט בערך של הידע שלנו מתוך מחשבה מוטעית שאם אנחנו יודעים את הדבר הזה ומומחים בו, אנשים רבים אחרים יודעים גם הם. בהרצאה: איך ליצר לידים בתקציב נמוך נפלתי גם אני במלכודת הזו, כאשר אחד המשתתפים שאל אותי: "את משתמשת כל הזמן במונח לידים אבל לא הסברת מה זה לידים, תסבירי מה זה לידים". המסקנה: מה שברור ומובן מאליו, לנו – לכותבים, עשוי להישמע סינית לקוראים שלנו. לעולם אל תיקחו את הידע והמומחיות שלכם כמובן מאליו.

אתם הסמכות הקובעת בבלוג שלכם. השתמשו בה.
כאשר מבקר חדש (לקוח פוטנציאלי שלכם) מגיע לבלוג אישי (ובמקרה, לבלוג שלכם) שעוסק בדיוק בנושא שמעניין אותו הוא מייחס לכותב מידה רבה של אוטוריטה בתחום. גם אם אתם מבקרים את מידת המומחיות והידע שלכם לחומרה ומתייגים את עצמכם איפשהו כממוצעים בתחומכם, עדיין זכרו שהקורא מעניק לכם תוקף וסמכות מעצם הגעתו לבלוג. ספקו לו את הסחורה, דאגו לכתוב תוכן איכותי ומקצועי, שתפו אותו בניסיון שלכם, תנו לו להבין שהוא במקום הנכון כדי שתהיה לו סיבה לחזור שוב.

העקביות כן קובעת.
זוכרים את תוכנית העבודה שהזכרתי קודם לכן ? אל תתפתו לתכנן לפרסם 3 פוסטים בשבוע אם אין לכם אפשרות לעמוד בהתחייבות הזו. הקוראים שלכם מפתחים ציפייה לפרסומים שלכם בתדירות שאתם מרגילים אותם. חריגה מתדירות הפרסום תגרום לכם לאבד קוראים נאמנים. אם יש לכם כוונה רצינית לבסס קהל קוראים נאמן, ספקו להם תוכן במקצב קבוע כך שירגישו חלק מההתרחשות, שיתחילו להרגיש בבית. לשאלה כמה פעמים בשבוע צריך לפרסם אני עונה: כמה שאתם יכולים אבל השאיפה והתכנון צריכים להיות ללא פחות מפעם בשבוע. בעולם הבלוגרים מדברים על 3 פוסטים בשבוע ! אז אל תיבהלו אלא תכננו את הפצת הפוסטים שלכם כחלק מתכנון הזמן הכללי.

צרו רישות במהירות
כתבו פוסטים לאחרים, הגיבו בבלוגים שאתם קוראים וכתבו את דעתכם כתגובות של פוסטים שקראתם, שלבו בפייסבוק, צייצו בטוויטר – השתמשו בכל אלה כדי להכיר אנשים חדשים ולגרום לאנשים חדשים להכיר אתכם. ככל שתעמיקו ותרחיבו את הנוכחות שלכם ברשת, כך ימצאו ויכירו אתכם מהר יותר. אל תמתינו שגולשים ומבקרים יגיעו אל הבלוג שלכם. צאו החוצה. חפשו את הבלוגים שמעניינים את קהל המטרה שלכם ובקרו שם בתדירות קבועה. אין לכם מושג אילו דלתות ייפתחו ואילו הזדמנויות יצוצו עם הזמן. בשורה תחתונה, חייבים לצאת החוצה (לרשת) ולהכיר אנשים כדי שהבלוג שלכם יתחיל להתעבות ולהיות צמת דרכים של גולשים בתחום התמחותכם.

תקעו יתד בכל מקום (רשתות חברתיות)
בהמשך לקיצור הדרך הקודם, הפעם אני מדברת על יצירת נוכחות גדולה, כלומר: נסו להיות בכמה שיותר רשתות חברתיות ובלוגים שיש ביכולתכם. קפה דה מרקר, פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב, וכל רשת חברתית שיש בה עניין לקהל המטרה שלכם. לעולם לא תדעו מהיכן יגיע הלקוח הפוטנציאלי הבא, לעולם לא תנחשו מאיפה תצמח העסקה הבאה שלכם. עזרו לאנשים למצוא אתכם בעצם הנוכחות שלכם.

מה הם קיצורי הדרך שלך להקמת בלוג אישי מנצח ? האם מצאת טקטיקות או נקודות שחשוב ביותר לקחת בחשבון או לעשות ושהתוצאה שלהן חיובית לעסק? מצפים לתגובה שלך.

מאמרים נוספים בנושא בנית אתר אינטרנט שיכולים לעניין אותך:
[catlist=7]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר