שיווק ויזואלי – כלים ותוכנות חינמיות ליצירת תמונות

איך לעצב תמונות עם כלים ותוכנות חינמיות או עם כאלה שעולות כמעט כלום כסף

אומרים שתמונה שווה אלף מילים?
זה נכון היום לעסקים מתחילים או ותיקים ואולי אפילו יותר מפעם.
השימוש בתמונות מגדיל את כוח המשיכה של הפרסומים שלך (ואני לא סתם אומרת את זה, יש מחקרים שמראים למשל שסטטוס עם תמונה מקבל יותר שיתופים מסטטוס בלי תמונה, ושבכלל 40 אחוז מהאנשים מגיבים טוב יותר למידע חזותי מאשר לטקסט פשוט).
בקיצור אפשר לומר שהיום התמונה היא המלכה של השיווק באינטרנט.

ולא רק התמונה, כל סוגי התוכן הויזואלי
(הכוונה להעברת מידע שיווקי או פרסומי באמצעות תמונות, באנרים, איורים, וידיאו, איקונים גרפיים ותרשימים מעוצבים) הם כלי שיווקי אינטרנטי שאי אפשר להתעלם ממנו.

איך לעצב תמונות ובאנרים לפייס, לפינטרסט או לאתר שלך בכלום כסף

פתרון אחד לעניין הוא להחזיק מעצב גרפי צמוד או להיות כזה בעצמך 🙂
אבל אם אין לך הכשרה בתחומי העיצוב או שאין לך את האפשרות להחזיק מעצבת צמודה, יש היום הרבה כלים באינטרנט, תוכנות, אפליקציות ואתרים שיכולים לשמש אותך, חלקם ללא תשלום וחלקם במחירים נמוכים מאוד (כמו שהבטחתי לעיל כאלה שיעלו לך בסופו של דבר – כמעט כלום כסף).

זה לא יהפוך אותך למעצב גרפי אבל יש בהחלט מקומות והזדמנויות באינטרנט שזה לגמרי יספיק. בעיקר בבאנרים מסוגים שונים (באנר הוא למעשה סוג של תוכן ויזואלי, הכולל תמונה-image עם מסר פשוט ישיר וקצר, כמו זו שכאן מתחת).

איכויות התודעה

איפה אפשר וכדאי להשתמש בגרפיקה?

קודם כל מחקרים מראים שאם תשים טקסט ליד תמונה, העין נמשכת קודם כל לתמונה ורק אחר כך לטקסט (שמת לב לזה?).
לכן השימוש הטבעי של באנר הוא כאמצעי למשוך תשומת לב, לשים דגש על מסר באמצעות המחשתו בצורה חזותית.

מכיוון שכך, ניתן להשתמש באלמנט גרפי כמו באנר, כדי 'לשבור' רצף של טקסט, וליצור הפסקה נעימה לעין בתוך מאמר ארוך, פוסט או אפילו במייל.

תפקיד נוסף לבאנר, שהוא אולי המוכר מכל שאר התפקידים, הוא מודעת הפרסום. אם באתר, בבלוג, בפורטל, או ברשתות החברתיות השונות כמו פייסבוק, אינסטגרם או פינטרסט אז לרוב כדאי לצרף אליו גם טקסט ולעיתים קישור מתחת לבאנר עצמו (גם בשל תקנות הנגישות החדשות וגם כדי להתאים להעדפות הגולשים לסוגי מדיה שונים). הנה דוגמא אחת מיני רבים למודעה כזו כאן:

באנר למייל

סוג באנר אפשרי נוסף, מתפקד כאמצעי להעברת ידע מקצועי, זה יכול להיות משפט השראה, או מסר פשוט המועבר בצורה חזותית.

רוב האנשים מגלים את הידע

וזה יכול להיות מורכב יותר, כמו תהליך או שיטה, אז מומלץ להשתמש באינפוגרפיקה, כמו בדוגמא שבתחילת המאמר.

עשיתי לכם חשק להכין גרפיקה משלכם?
אם כן, בוא נפשיל שרוולים ונצטייד בארגז הכלים הבסיסי ולרוב גם חינמי שיאפשר לכם לייצר באנר מעוצב.

הצעד הראשון: בחירת תמונה

נתחיל מבחירת התמונה, בחרו תמונה שמעבירה את המסר אותו אתם רוצים להעביר אותה תעצבו אחר כך לבאנר כרצונכם.
זו יכולה להיות תמונה שאתם צילמתם, או תמונה שצילמו אתכם, זו יכולה להיות תמונה ממאגר תמונות חינמי או בתשלום.

בכל מקרה, ההמלצה שלנו היא להקפיד על זכויות היוצרים, ישנם מאגרי תמונות חינמיים הדורשים לתת קישור וקרדיט ליוצר, ישנם כאלה המאפשרים שימוש מסחרי ואילו מאגרים אחרים לא. אני לא אכנס כאן לכללי זכויות היוצרים היום, כי הם רבים ומגוונים. אבל העיקרון הוא כזה, אם התמונה לא נרכשה או נוצרה על ידכם ויש עליה זכויות יוצרים, אתם עלולים למצוא את עצמכם חשופים לתביעה משפטית.

כלים פרקטיים

ישנם המון מאגרי תמונות חינמים, במגוון איכויות, אני מגישה לכם כאן, כמה אתרים מומלצים בהם תוכלו למצוא תמונות איכותיות וחינמיות, ללא צורך בהרשמה ומחולקות לקטגוריות כך שאפשר לחפש לפי מילות מפתח (כמו התמונה החמודה הזו לעיל מתוך אתר http://www.splitshire.com).

רק שימו לב לגבי התמונה הספציפית שאתם בוחרים:
א. איזה סוג רשיון של זכויות יוצרים יש לה
(קראו את האותיות הקטנות וחפשו תמונות שאפשר לעשות בהם שימוש מסחרי ללא קרדיט או לינק – CC0 License).
ב. שיש לכם מקום למקם טקסט על התמונה (אלא אם כן אתם לא מתכננים לעשות ממנה באנר)
https://stocksnap.io ( CC0 License האתר הזה מרכז תמונות מכמה אתרים )
http://www.splitshire.com (שייך ליוצר אחד)
https://unsplash.com (תמונות איכויות ורבות אבל עם מנוע חיפוש מוגבל יחסית)
https://picjumbo.com (רק חלק מהתמונות באתר הן חינמיות)
http://www.gratisography.com (למי שמחפש את יוצא דופן, זה אתר חובה! עם תמונות ממש מגניבות ומיוחדות אם כי אפשרויות חיפוש מוגבלות)

אפשרות נוספת היא לקנות חבילת תמונות איכותיות באחד מאתרי התמונות הרבים, כמו Depositphotos, www.istockphoto.com, fotolia.com
מדי פעם יש מבצעים מיוחדים של חבילות כאלה ב -20-30 דולר לכמה עשרות תמונות ואז זה ממש שווה.

הצעד השני: עיצוב הבאנר

אוקי, אז יש לכם תמונה ביד עכשיו צריך לחתוך, להוסיף טקסט, אולי לעשות אפקטים או להכניס בתוך מסגרת, בקיצור לעצב את הבאנר.
גם כאן האינטרנט בא לעזרתכם עם אתרים שבהם אתם יכולים לעצב בחינם.

אחד האתרים הפופולריים לעיצוב הוא ה http://www.picmonkey.com
בגרסה החינמית שלו הוא לא דורש הרשמה, רק מעלים את התמונה ומתחילים לעצב עם הכלים השונים, רק לא לשכוח לשמור למחשב בסיום העבודה… 🙂

למי שמכיר, הוא מזכיר את הפוטושופ בצורת העבודה שלו לכן מתאים בעיקר לעיבוד של תמונה קיימת (חיתוך, סיבוב, הוספת אפקטים של שחור לבן, הוספת מסגרת או טקסט או לוגו על התמונה וכו')

אם אתם מחפשים לעצב משהו מורכב יותר, עם מראה יותר מקצועי, או שאתם מחפשים אתר שלא דורש ידע או יכולת קודמת כדי לעצב איתו, לכו על אתר בשם canva שהוגדר כ'אתר הקל ביותר לעיצוב'.

האתר הזה אומנם כן דורש הרשמה מראש (עדיין ללא תשלום) והחלק המלהיב שלו מבחינתי הוא שהוא מציע לעבוד לפי תבניות מוכנות וניתנות לשינוי המותאמות לגדלים הרלוונטיים (למשל התבניות שתמצאו לעיצוב מצגות באות מראש בגודל שקף של פאוואר פוינט עם רקע שניתן להחליף, כותרות ניתנות לשינוי וכו').

תמצאו שם תבניות לעיצוב באנר לפייסבוק (לקאבר, לפוסט מה שתרצו), לאינסטנגרם, לפינטרסט, לאתר, למייל ואפילו תבניות לאינפוגרפיקה ולמודעות פרסום.

תבנית ב canva

בקיצור, מגניב, מגניב, מגניב. כי
א. לא צריך להתחיל מאפס, בוחרים תבנית ומשנים אותה לפי הצורך,
כך שגם בעלי ידיים שמאליות, שיקפידו על שינויים מינימליים בצבע ובתוספות יגיעו לתוצאות יפות.
ב. יש איקונים, סמלים ותוספות שרובן חינמיות שאפשר להוסיף (במידה) באמצעות 'drag & drop' בשיא הקלילות,
כך שמי שיש לו חוש אסתטי יכול להגיע למראה מקצועי ומקורי.

החיסרון הוא במגבלת הפונטים (או גופנים בעברית הם סדרות עיצוב של צורת האותיות) הקיימים בעברית.
אי אפשר להעלות פונטים משלכם לאתר ובעברית הפונטים מוגבלים למספר מצומצם של פונטים מוכרים כמו arial.
פתרון אפשרי הוא, לשמור את הבאנר שעיצבתם ללא טקסט, להוריד למחשב ולהכניס את הטקסט בפונט שאתם בוחרים בתוכנה כמו פאוואר פוינט.

נקודה חשובה, עשו שימוש בצבעי המיתוג שלכם. אם יש לכם מיתוג מקצועי שעשתה לכם מעצבת (בדרך כלל זו מעצבת), כמו לוגו, כרטיס ביקור וכו', כדאי להקפיד להשתמש בשניים עד שלושה מצבעי המיתוג שלכם בבאנרים השונים שתעצבו בעצמכם.

גם כי זה פותר אתכם מלחשוב על איזה צבעים להשתמש שישתלבו ביחד ויראו טוב וגם כי זה מייצר 'שפה גרפית' משלכם שבסופו של דבר יזוהה ע"י הלקוחות והאוהדים שלכם כ'משהו שלכם'
(כמו שאנחנו רואים פרסומת של orange ועוד לפני שמופיע הלוגו אנחנו כבר יודעים שזה שלהם, כי כבר יש צבעים – שחור וכתום שמזוהים איתם).

איך תזהו מה בדיוק הצבעים של הלוגו שלכם?
אפשר להעלות את הלוגו שלכם לאתר הזה: http://html-color-codes.info/colors-from-image ו'לדגום' את הצבעים בעזרת ההוראות באתר.

לכל צבע יש קוד יחודי המורכב מאותיות ו/או מספרים
(למשל זה הקוד של גוון של אפור כהה מסויים: #101010 והוא שונה מהקוד של הצבע השחור שהקוד שלו הוא #000000).
שמרו את הקודים הללו אצלכם וכשאתם בוחרים צבע בתוכנות הגרפיות בחרו לפי הקודים הללו, כך תבטיחו אחידות באותם צבעים ושפה גרפית שתהפוך למזוהה איתכם.

אפשרות נוספת שעומדת לרשותכם, היא עבור מי שרוצה שמישהו אחר יעשה את העבודה ועדיין מחפש מינימום עלויות.

לשם כך המציאו את אתר fiverr, באתר הזה מציעים אנשים מקצוע מכל העולם את שירותיהם, במגוון תחומים.
תוכלו למצוא שם הצעות לעיצוב באנר-banner desing החל מ 5 דולר לבאנר (ואתם בהחלט יכולים לצפות שם להצעות לבאנר שמסתכמות בחמש דולר).

רק קחו בחשבון שני דברים, האחד שכמגוון האפשרויות ואנשי המקצוע כך גם תמצאו שם מגוון של רמות ואיכויות עבודה והשני, אל תצפו שהצד השני יודע עברית או איך עובדים עם עברית, ודאו עם המעצב שבחרתם דרך האתר שהוא יכול לעבוד עם פונטים בעברית, תנו לו הנחיות לגבי כתיבה מימין לשמאל וכו' כדי שתוכלו לקבל את הבאנר שרציתם ולא מודעת 'מראה' של מה שרציתם.

צעד שלישי: הפיצו את הבאנר

זהו! הכנתם את הבאנר שלכם!
עכשיו תתחילו להפיץ אותו ברחבי האינטרנט ומשכו אליכם אנשים.
לא יודעים איפה לפרסם אותו? במאמר כאן תמצאו 50 דרכים להפיץ את הבשורה שלכם לעולם

אז רגע לפני שאנחנו מסיימים, הכנו סקר קצר עבורכם
ותישארו בסביבה, בפוסט הבא נדבר על איך להפיק סרטונים – סקירת כלים חינמיים באינטרנט.

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר