איך להתמודד עם החשש שיעתיקו אותך

'אבל מה אם יעתיקו את זה?' שאלה אותי בעלת עסק ששוקדת על מוצר חדש.

חייכתי. 'לענות לך על זה?' שאלתי

'כן', היא אמרה והפעילה את ההקלטה בסמארטפון שלה.

זה מה שעניתי לה

תאומות זהות

למה לא לפחד מההעתקה

בוא נתחיל ונזכיר לכל מי שיש לו שיטה חדשנית או מסר רענן להביא לעולם ש:

  1. החשש הזה הוא קודם כל חשש שמגיע מהתודעה שלך ולא מבוסס על עובדות מספריות.
    רוב האנשים לא יעתיקו ולא ינצלו לרעה את מה שניתן להם ולא משנה אם זה חינם או בתשלום.
    לכן – קודם כל שווה לעשות עדכון לפרופורציות 🙂 .
    זה לא אומר שאין מקום לשים גבולות.
    אפשר וכדאי לשים הגבלות כמו 'כל הזכויות שמורות' וכו', אבל כאמור, רוב האנשים יכבדו את זה.
  2. אנחנו בשנת 2017. את אמריקה כבר גילו, גם את החיידקים והאנטיביוטיקה, את התנ"ך כתבו, את הגלגל המציאו, על הרכב המעופף כבר עובדים ומדף ספרי העזרה העצמית בחנויות הספרים חי ובועט כבר עשרות שנים.
    אז בואו נודה על האמת, את התובנות והאמיתות שאתה את ואני גילינו בחיינו לראשונה לפני כך וכך שנים, כמו החשיבות של אהבה וקבלה עצמית שאני עכשיו מגלה, כבר גילו עוד הרבה לפני שאני נולדתי (הרי זו למעשה פרפרזה עכשווית על 'ואהבת לרעך כמוך'). רק שכל הזמן אנשים מגלים אותן מחדש.

 

מה שאומר שעם כל הכבוד לחידושים, מישהו במקום אחר כבר ככל הנראה חשב או אפילו המציא משהו דומה לרעיון שלך (בלי שהוא העתיק). אפילו לי זה קרה.

כשלמדתי עיצוב תעשייתי לפני שנים, יצרתי חנוכייה יחודיית משעווה שנראית כמו טבלת שוקולד ענקית (הנה היא בתמונה ).

חנוכיה שעיצבתי
בדיוק באותה תקופה יצרה מישהי שנה מעליי חנוכייה על אותו עקרון.
היא לא ידעה על החנוכייה שלי ואני לא על שלה.

 

זה קורה לא מעט בתחום פיתוח מוצרים, יש איזושהי השראה באותו זמן, הבשלה של תנאים ומצב מסוים של השוק – איזשהו 'משהו באוויר' שגורם לאפשרות הזו שכמה אנשים, יכולים להגיע לאותו רעיון.
בסופו של יום: החנוכייה שלי הופיעה בתכנית בוקר של גידי גוב ושלה בעיתון.

 

את הנקודה הבאה אני רוצה לחזק: אנחנו, בני האדם, למעשה מחדשים את אותן אמיתות כל פעם מחדש.
בדיוק כמו שמה שאני כותבת עכשיו הוא לא עמדה חדשה שאני המצאתי ועם זאת, זה מעולם לא הוצג כמו שאני מציגה את זה עכשיו, עם התדר שלי והאנרגיה שלי שנכנסת במילים הללו. את זה אי אפשר אף פעם להעתיק. גם אם מישהו ישכפל ויעתיק את הרעיון עם מילים משלו, לא יהיה לזה את אותו כוח משיכה מכיוון שזה לא אותנטי.

זו הסיבה שההעתקה אינה באמת מאיימת על ההצלחה שלי.

 

יש מקום לכולם

חשוב לזכור שהמוצר או הטקסט שלך הוא ייחודי לך.
באותה מידה כמו שלכל אחד יש לו את הייחודיות שלו.
זה נשמע כמו דבר והיפוכו – אבל זו האמת, כל אחד הוא יחיד ומיוחד ובזה אנחנו לא שונים מאחרים, משום שגם הם יחידים ומיוחדים.

 

מה שאומר שהפחד מההעתקה הוא הצד השני של המטבע של 'אין לי משהו חשוב או מיוחד להגיד'. שתי האמונות הללו הן למעשה יצירי אגו על מטבע 'הערך העצמי'. אלה ביטויים של הצד שבנו שמפחד לגדול, להשתנות ולהאיר.

כל עוד אחד מהביטויים הללו חי בך כמחשבה שזו האמת, זה מונע ממך להאיר את האור הייחודי שלך בעולם, להביא את המתנה הייחודית שלך לעולם.

הפחד מההעתקה מנסה לתעתע בך דרך תחושת גדלות מזויפת והמחשבה שאין לך מה לומר לעולם מנסה להנמיך אותך עם תחושת התבטלות שמסתירה ממך את האור והעוצמה האמיתית שבך.

אף אחד מהם לא באמת משרת אותך. אף אחד מהם לא באמת מעיד על היופי הייחודי שלך.
אז שיעתיקו
אז שיגידו שכבר אמרו את זה קודם
זה לא משנה!

 

מה שחשוב באמת, הוא להביא את עצמך במלואך עד כמה שאפשר לעולם, לתת לאור שבך לזרוח דרך המוצרים שלך, דרך הכתיבה שלך, דרך השיחה שלך. בלי קשר למה יגידו או מה עלולים לעשות עם זה חלק מהאנשים.
פשוט להיות את.ה ומי שמדויק לך ימשך אליך

 

אשמח לשמוע את העמדה, המחשבה או כל הרהור שעלה לך בעקבות קריאת הפוסט הזה – אפשר כאן בתגובות למטה ואם לא בא לך להגיב במילים, אולי לייק או שיתוף יהיו לך קלים יותר ולנו משמחים 😎

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר