5 עובדות שאתם צריכים לדעת על שיווק במובייל

עם עובדות לא מתווכחים…שיווק במובייל כבר נמצא כאן.
עכשיו נשאלת השאלה: מה אתם עומדים לעשות בעניין ?

זה התחיל ברינגטונים ומשחקים, המשיך לאפליקציות של אתרי מדיה חברתית ולדואר אלקטרוני וכיום ברור מעל כל צל של ספק שצריכת המידע באמצעות מכשירי מובייל היא אחד השינויים הבולטים שהתנחלו בתרבות צריכת המידע הדיגיטלי.

האינפוגרפיקה הבאה שהוכנה על ידי חברת Tatango, מציגה את פילוח השימושים השונים שצרכני מכשירי הסמארטפון עושים. 84% ממשתמשי הסמארטפון גולשים בעזרת המכשיר

באינטרנט.

אינפוגרפיקה של השימוש בסמארטפונים

לצפיה בתמונה המלאה הקליקו על התמונה

הצפי הוא שבשנת 2012 היקפי צריכת המידע הדיגיטלי באמצעות מכשירי המובייל (סמארטפונים וטאבלטים ) רק ילכו ויגדלו והמשמעות היא שעסקים שיש להם אתרי אינטרנט, אליהם הגישה באמצעות מכשירי מובייל תהיה לא נוחה, עשויים לאבד לקוחות פוטנציאליים לא מעטים, במיוחד עסקים מבוססי מקום.

חלק מהבחירה לשווק בזירה הדיגטלית מחייב פתיחות לשינויים, סתגלנות ובעיקר תגובה מהירה. התגובה המהירה הנדרשת במקרה הזה היא התאמת אתר האינטרנט לצריכת תוכן "תוך כדי תנועה" – On the go – במכשירי המובייל.
לפני שאתם ניגשים לטפל באתר שלכם או לבנות אתר מותאם למובייל למדו את המאפיינים של צריכת המידע במובייל.

התחילו עם 5 העובדות שהם היסודות לשיווק במובייל :

  1. צריכת המידע במובייל מתרחשת בכל מקום ובכל זמן – גם מחוץ לשעות הפעילות של העסק. זמינות ונגישות אל מידע מקדם החלטת קנייה, פעמים רבות יחסוך לצרכן את הצורך לפנות אל בית העסק ויתרה מכך, יאפשר לו להשלים את פעולת הקנייה מיידית. האפשרות לבצע את הרכישה דרך מכשיר המובייל עשויה להגדיל משמעותית את היקף המכירות ולכן יש חשיבות גדולה להימצאות המידע במקום הנכון ובזמן הנכון בכדי לעודד קנייה.
    |
  2. אופי החיפוש במכשירי מובייל שונה מהחיפוש שעושים צרכני המידע ב-PC או בלפטופים. אופטימיזציה שלא לוקחת בחשבון את השימוש במילות מפתח שונות לחלוטין ממילות המפתח שאתם מכירים לאתר ממחשבי PC או ניידים, תגרום לאובדן תנועה של לקוחות פוטנציאליים.כאשר אתם מחפשים רעיונות למילות מפתח בכלי מילות המפתח של גוגל, לחצו על "אפשרויות מתקדמות ומסננים" ובחרו "הצגת רעיונות ונתונים סטטיסטיים עבור: "כל השירותים לנייד".
    התוצאות האלה יקנו לכם מושג לגבי מילות המפתח שכדאי לכם לטרגט כדי למשוך תנועה דרך מכשירי המובייל.
    |
  3. צרכני המידע במובייל נמצאים לא אחת בעצמם בתנועה, ומחפשים פיסת מידע מאוד ספציפית. הם רוצים להגיע אל המידע הרלוונטי ביותר עבורם, בזמן הקצר ביותר מרגע החיפוש. למנטליות הזו של משתמשי המובייל יש השלכות מאוד משמעותית על התאמת האתר לצפייה במובייל. לדוגמה, כדי להגדיל את שיעור ההמרות דרך המובייל, רצוי להציב את מספר הטלפון במקום גבוה ובולט באתר – רצוי לא בתמונה. בטלפונים שיש בהם את הפיצ'ר שהופך את המספר ללחיץ (Click-To-Call) יוכל המשתמש ליצור קשר מיד ולא יידרש למלא טופס של צור קשר דרך הטלפון.
    |
  4. באופן דומה, משתמשי המובייל לא מעוניינים לגלוש מעמוד לעמוד או לקרוא תכנים ארוכים. צריך לזכור שבמובייל מהירות הגלישה משתנה מספק לספק וממקום למקום ולכן, גלישה מעמוד לעמוד לעיתים קרובות זוללת זמן בגלל משך טעינת העמודים. זלילת זמן זו מתנגשת עם הרצון לקבל את המידע בפשטות ובמהירות.
    |
  5. מאחר והשימוש נעשה בכל מקום, המובייל הוא מדיום אפקטיבי לשלב בין פעילות העסק באופליין לבין הנוכחות העסקית שלו באונליין. אחת הדרכים שצוברת פופולאריות ליצירת חווית צריכת מידע בין האופליין לבין האונליין היא השימוש ב- QR (Quick Response) codes, תמונת המבוך המסתורית שאוגרת נתונים המתורגמים על ידי אפליקציה מתאימה בסמארטפון למידע קריא.

מאמרים נוספים בנושא שיווק במובייל שיכולים לעניין אותך:
[catlist=838]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר