איך למנף את השימוש בוובינר להצלחת העסק שלך ?

לרוב נוהגים לדבר על האינטרנט כערוץ למכור בו את מוצרי ושירותי העסק.
בהנחה שאתם, כמו עסקים רבים נוספים, מחפשים כל דרך להגדיל את הכנסות העסק שלכם, בוודאי תשמחו ללמוד כיצד אתם יכולים להשתמש בכלים אינטרנטיים קיימים לפתיחת אפיקי הכנסה חדשים.

בפוסטים הקרובים אתמקד במספר כלים כאלו שהטכנולוגיה המתקדמת מעמידה לרשותנו ונראה כיצד בנוסף להעברת מידע אודות מוצרי ושירותי העסק שלכם, יכולים הכלים הללו גם לעמוד בפני עצמם כמוצרים שניתן למכור אותם, ולמנף את השימוש בהם להגדלת הצלחתו של העסק שלכם.

בפוסט זה נדבר על כלי אינטרנטי המכונה וובינר.

מהו וובינר?

וובינרים"וובינר" המכונה לעיתים גם "סמינרשת", "סמינר מקוון", "סמינר אינטרנטי", "שיעור מקוון", "כיתה וירטואלית", "הרצאה אינטרנטית" או "הדרכה אינטרנטית" – הינו אירוע מקוון (On Line) המונחה על-ידי אדם מסוים או מספר אנשים.

האירוע מתקיים בחדר ועידה וירטואלי ומשודר דרך האינטרנט לקבוצת אנשים המשתמשים במחשב שלהם בכדי לצפות ו/או להאזין לשידור.
מי שעומד מאחורי האירוע יכול להיות אדם פרטי, ארגון, או חברה עסקית.

וובינר מאפשר הצגה, שיתוף, העברת וקבלת תכני מולטימדיה במגוון דרכים וצורות של טקסט, אודיו ווידאו: מצגות PowerPoint, סרטוני וידאו, מסמכי וורד מסמכי PDF ודפי אינטרנט.

בהיותו כלי עם מרכיבים אינטראקטיביים המובנים בו, מאפשר הוובינר למנחה האירוע לתקשר עם אורחיו והם יכולים לדון יחד בנושאי הוובינר, לשאול שאלות ולצפות יחד בתכנים שונים.

בוובינר ניתן להעביר כל סוג מידע ולדבר על כל נושא שרוצים, וזהו יתרון מובהק נוסף שלו.

מטרות הוובינר

לוובינר ישנן מספר מטרות שיווקיות או עסקיות מוצהרות:

  • איסוף לידים של לקוחות מתעניינים במוצרים ובשירותים שהעסק מוכר
  • הגדלת רשימת הדיוור של העסק
  • מיתוג העסק וחיזוק המוניטין והתדמית החיובית שלו כלפי חוץ
  • צרכי הכשרה, חינוך והשכלה – של עובדים העסק ומנהליו, הספקים והלקוחות שלו
  • מתן שירותי תמיכה כחלק משירות הלקוחות שהעסק מספק
  • יצירת מעורבות לקוחות בפעילות העסק
  • שימור והעמקת קשרי הלקוחות

וובינר כאמצעי להכנסה נוספת

ואני רוצה להתמקד במטרה נוספת שפחות מדוברת בדרך כלל והיא: שימוש בוובינרים כדרך ליצירת הכנסות נוספות לעסק שלכם.

הכוונה היא להתחיל להסתכל על הוובינר כעומד בפני עצמו (ולא רק כערוץ זמין להעברת מידע ותקשורת), כמוצר לכל דבר ועניין, שאפשר לתכנן, לפתח לייצר ולמכור.

צורת החשיבה החדשה הזו פותחת לכם אינספור אפשרויות עסקיות חדשות ומיד תבינו כיצד.

כיצד הוובינר מספק לעסק שלכם הכנסה נוספת?

הגעה לעשרות ומאות לקוחות פוטנציאליים במקום "אחד על אחד"
השימוש בוובינר מאפשר לכם להגיע לעשרות ואף מאות משתתפים שנרשמו מראש לשידור החי שלכם ונכנסו לחדר הועידה הווירטואלית להשתתף בו בזמן השידור שנקבע (תלוי במגבלות הטכנולוגיות של מערכת הוובינר בה בחרתם לשדר את אירוע הוובינר שלכם).

המשמעות היא שבמקום להגיע לאדם אחד כמו שקורה בפגישות מכירה שגרתיות, אתם מגיעים באותה שעת עבודה, לעשרות ואף מאות לקוחות פוטנציאליים שעשו מאמצים בכדי לשמוע מה שיש לכם להגיד.

במילים אחרות אתם גם חוסכים משאבים רבים (זמן, דלק, כסף ואנרגיות) וגם מגדילים באחוזים רבים את הסיכויים "לסגור עסקה" בסופו של דבר.

מכירת כרטיסים ומנויים לשידורים חיים של הוובינר

בהנחה שאתם מציעים וובינר מקצועי ברמה גבוהה, המספק ערך אמיתי למשתתפים בו, אתם בהחלט יכולים להרגיש בנוח לתמחר אותו ולמכור כרטיסים לשידור החי שלו.

אנשים שיודעים שהם עומדים לקבל מידע מקצועי שיתרום להם רגשית, כלכלית, מקצועית או עסקית בהחלט נכונים לשלם עבור זה (בדיוק כפי שסדנאות והשתלמויות מקצועיות עולות כסף ב"עולם האמיתי" ואף אחד לא מצפה שהם יינתנו חינם).

במקום למכור כרטיס בודד לוובינר יחיד, ישנן חברות המוכרות מנוי עונתי או שנתי להשתתפות במספר וובינרים, שרשימת הנושאים שלהם מפורסמת מספר חודשים מראש.

מכירת כרטיסים לשידורים מוקלטים חוזרים של הוובינר

לאחר שהסתיים השידור החי של הוובינר ואם תכננתם את הדברים כהלכה מראש, עומדת לרשותכם הקלטה באיכות טובה של הוובינר.

ולמעשה, יש לכם מוצר מידע שהינו מוצר לכל דבר ועניין אותו אתם יכולים למכור בכל מקום ודרך שתמצאו לנכון: באתר הבית של העסק שלכם, באתרים ייעודיים שמשווקים הדרכות בתשלום, בדף העסקי שלכם בפייסבוק, בדף מכירה שהקמתם לטובת העניין ועוד.

אתם יכולים גם להעניק את הקלטת הוובינר בהנחה או כבונוס מלא למי שרוכשים מוצר או שירות אחר שלכם, וכך ממנפים בדרך נוספת את השימוש בוובינר שלכם, להצלחתכם העסקית.

מכירת חסויות לשידור הוובינר מנותן חסות אחד או ממספר נותני חסויות

אתם יכולים לפנות לגורמים שונים הרלוונטיים לקהלי היעד שלכם בבקשה לקחת חסות בתשלום על הוובינר (שותפים עסקיים, ספקים, ועוד).

דוגמאות למה שתוכלו להציע להם בתמורה:

  • קישור לוגו ו/או טקסט מאתרכם לאתר נותן החסות
  • הזדמנות להוסיף לוובינר סקר, שאלות או תוכן מטעם נותן החסות
  • קידום הרשמה לוובינרים של נותן החסות
  • אפשרות להצגה של מוצרי ושירותי נותן החסות
  • אפשרות לקבלת הוובינר חינם לנותן החסות, עובדיו הספקים או הלקוחות שלו
  • שיתוף ברשימת הדיוור שלכם עם נותן החסות
  • אזכור שם נותן החסות, מוצריו ושירותיו מספר פעמים במהלך השידור
  • כל רעיון אחר…

שימו לב שחשוב מאוד לשקול בכובד ראש את הצעת החסות שאתם נותנים, את השלכותיה ולוודא שאתם אכן יכולים לעמוד במה שאתם מציעים (למשל שיתוף ברשימת הדיוור שלכם לא בהכרח מומלץ, ודאי אם הבטחתם לנרשמים מראש שלא תעשו שימוש כזה בפרטיהם).

הגעה לקהלי יעד נוספים וחדשים באמצעות שימוש בוובינרוובינר

השימוש בוובינרים פותח לעסקים דלת להגיע למגוון קהלי יעד חדשים שלא הגעתם אליהם עד היום.
לדוגמה:

  • קהלים שונים בעלי צרכים מיוחדים.
  • קהלים שמפאת היותם שומרי דת ומסורת לא יבואו לפעילויות הפיזיות שלכם אבל כן יכולים "להיות נוכחים יחד" בחדר הועידה הווירטואלי.
  • כל מיני קהלים שמסיבות שונות אין להם נגישות לפעילויות פיזיות ומעדיפים להשתתף בפעילות אינטרנטית מקוונת.

הוובינר כמעמד מכירה אופטימלי

סקרים שונים מראים כי אנשים רבים נרשמים לוובינרים מטעמם או מטעם הארגון בו הם עובדים, ומשתתפים בהם, מתוך הכרת היתרונות הרבים הטמונים בכך (חיסכון רב בזמן, כסף ונסיעות ממושכות).
כשהם מאזינים לוובינר לבושים בטרנינג נוח עם כוס קפה ביד.

מבחינתכם, כבעלי עסקים המשתמשים בוובינר למינוף הצלחתכם העסקית, המשמעות היא שהוובינר הופך להיות כלי עוצמתי ואפקטיבי למכירת מוצרים ושירותי העסק.
והתוצאות בפועל של עסקים רבים מראים שזוהי המציאות, ווובינרים מגדילים את אחוזי ההכנסות של עסקים באחוזים רבים.

אשמח לשמוע מכם האם כבר התנסיתם בעריכת וובינר? ומהי המסקנה שלכם בעניין. ואם טרם קיימתם וובינר בעצמכם מדוע? מה מונע מכם להשתמש בכלי זה?

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר