תראו איך בקלות גם אתם יכולים להקים מערכת שיווק באינטרנט – חלק ב'

אבני היסוד של מערכת שיווק באינטרנט

כדי שתהיו משוכנעים בנכונות ההחלטה לאמץ תמהיל שיווק באינטרנט שמשקיע משאבים בארבעת אבני היסוד שפירטתי בחלק הראשון של הפוסט על הקמת מערכת השיווק באינטרנט , אתם חייבים להיות בטוחים שאכן מובן לכם התפקיד של כל אחד מהם, איך הוא עובד למען העסק ומה ההשפעה שלו בתוך המערכת השיווקית השלמה.

בואו נכיר את אבני היסוד קצת יותר מקרוב ואני ממליצה לכם לאמץ גם עט ונייר כדי לרשום לעצמכם הערות ביחס לקיומם של אבני היסוד האלה אצלכם.

 

גלגלי המערכת השיווקיתאבן יסוד # 1 : בסיס האם

בסיס האם הוא מרכז הפעילות העסקית שלכם. עד שלא נכיר פלטפורמה אחרת שתשכנע אותנו להמליץ אחרת, אנחנו נמשיך להמליץ לכם לעבוד עם וורדפרס.

אם אין לכם אתר ואתם צריכים אחד כזה, קראו למה דווקא וורדפרס. אם יש לכם אתר ואין לכם בלוג, בלוג הוא חלק בלתי נפרד מהמערכת השיווקית מפני שהוא הוא המרחב שבגללו יש סיבה לקהילה שלכם, למנויים שלכם לשוב וליצור איתכם

קשר.  כמה פעמים אפשר להיכנס לאתר שכל מה שיש בו זה רק עמודי מכירה? זה לא מעניין !

לעומת זאת, בלוג שמתעדכן מידי שבוע בפוסט שיש בו רלוונטיות לקהילה, בהחלט יוצר עניין ונותן סיבה טובה לחזור אל המרחב שלכם.

משם הדרך אל עמודי מכירה וקידום שירותים ומוצרים כבר הרבה יותר קלה וקצרה.

מבסיס-האם, אתם משווקים בעזרת תוכן (שמפורסם בבלוג ומקודם בעזרת שיווק במייל) ואל בסיס האם אתם מזרימים תנועה מרחבי הרשת ומהמדיה החברתית כדי שיקראו את התוכן שלכם ויתרשמו מהמקצועיות שלכם.

בסיס האם הוא גם המקום הלגיטימי שלכם למכור ולהביא תנועה אל עמודי המכירה השונים שלכם.

כן, אי אפשר לברוח מזה, צריך בסיס אם לפעילות השיווקית באינטרנט וחשוב מאוד שיהיה מחובר אליו בלוג או לפחות אזור שאפשר לייעד לפרסום תוכן.

 

אבן יסוד # 2 : שיווק בדואר אלקטרוני

בעניין הזה לפני שצצות כל ההתנגדויות בואו נבהיר כמה דברים: הדואר האלקטרוני הוא הרשת החברתית הראשונה של כל אחד מאיתנו.

דבר שני, בלי חשבון דואר אלקטרוני אף אחד לא יכול לפתוח פרופיל במדיה החברתית ולקבל עדכונים ממה שקורה שם ודבר שלישי, מנועי החיפוש (גוגל, בינג) ממשיכים וימשיכו לאנדקס נתונים שמתפרסמים באתרי הרשתות החברתיות.

איך שלא מסתכלים על זה, יחסי הגומלין בין אבני היסוד נרקמים עוד לפני שהתחלנו בכלל לתכנן את המהלכים השיווקיים והשיווק בדואר אלקטרוני לא זאת בלבד שלא נס ליחו אלא שהוא הופך להיות בעל ערך גבוה ומשמעותי בהעלאת אחוזי ההמרה למכירות.

למה כן למייל ?

קשה לדמיין היום מישהו שאין לו חשבון מייל ואחוז גדול מאוד מבעלי חשבונות המייל מחזיקים באותו החשבון שנים ארוכות (לי באופן אישי יש חשבון מייל של אותה ספקית אינטרנט כבר 14 שנים ! ).
יתכן שבעלי חשבונות המייל צמצמו את הזמן שהם מקצים לקריאת כל המיילים הנכנסים בחשבונות השונים שלהם אבל, תיבת המייל לא זוכה לאחוזי נטישה כל כך גבוהים כמו שיש בפייסבוק או בלינקדאין.

כמעט כל ההתקשרויות העסקיות מתבצעות כיום באמצעות מייל ולא ברחבי המדיה החברתית. המייל נתפס כמרחב נוח יותר, פרטי יותר ושמור יותר.

תודות לשימושיות ולנפיצות הגבוהה של הדואר האלקטרוני הוא מקבל מקום של כבוד בתמהיל השיווק.
מעבר לעובדה שזה ערוץ שעלותו מאוד נמוכה, הוא גם ערוץ יעיל מאוד לקיים תקשורת עם הלקוחות, לפתח קהילה ולהודיע על שירותים / מוצרים חדשים, על מבצעי קידום ועל חידושים בעסק.

באותה המידה, ערוץ המייל מאפשר ללקוחות להגיב, לתת משוב, להתלונן ולפרגן.

כשעושים את זה נכון, המייל שלכם לא יגיע לתיבת הזבל ולא ייתפס לעולם כספאם.

פיתוח קהילה באמצעות רשימת תפוצה צריך להיות בעדיפות עליונה של כל בעל עסק שבוחר להשקיע מאמצי שיווק באינטרנט.

 

אבן יסוד # 3 : המדיה החברתית

מה הסיפור של המדיה החברתית?

המדיה החברתית משמשת בעיקר כפלטפורמה לאנשים למצוא שיחות ולהיות חלק מהן. אנשים במהותם יצורים חברתיים שמחפשים קבוצות שייכות והשתייכות.

הם מסתובבים, מתבוננים, קוראים את מה שאתם כותבים או מגיבים לאחרים, ובוחרים לעצמם אם לקיים איתכם קשר ובאיזה מידה.

המדיה החברתית היא במה שכל אחד יכול לעמוד עליה ללא תשלום ובתור שכזאת היא מאפשרת חשיפה והגעה אל לקוחות פוטנציאליים ללא תלות בגיאוגרפיה. מהבמה הזו אתם יכולים לשתף במתרחש אצלכם מאחורי הקלעים, להביא הוכחות למומחיות שלכם (עדויות, סיפורי הצלחה),

בדומה למנועי חיפוש, אתם יכולים לייצר תנועה אל בסיס האם שלכם מהמדיה החברתית ולהזרים לידים חדשים אל המשפך השיווקי שלכם.

כדי להשיג תוצאות במדיה החברתית צריך להגיע כדי להישאר.
המטרה היא לתקשר עם האנשים כחלק משגרת הפעילות כדי ללמוד אותם טוב יותר, לגלות מה הם צריכים, מה הם מחפשים, מה מטריד אותם.

המהלך הזה יעזור לכם:

• לבנות מערכת יחסים יציבה, דו סטרית וארוכת טווח עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים.
• לקבל פניות חדשות תודות לאנשים שמשתפים במידע שאתם מפיצים
• להרוויח תנועה טריה ורעננה לאתר שלכם
• ולזכות בשיתופי פעולה חדשים

 

אבן יסוד # 4 : מנועי חיפוש

למה צריך קידום אתר – SEO ?

מה הדבר הראשון שאתם עושים כשאתם מחפשים איזשהו מידע באינטרנט?
אם אתם שואפים למצוא מידע מדויק ומהימן קרוב לוודאי שאתם נכנסים קודם כל לגוגל.
זה תקף כמעט לגבי כל אחד שרוצה לקבל עוד מידע על מוצר, שירות או נושא כלשהו.

לעיתים קרובים, אנשים אפילו לא מטילים ספק בתוצאות שהם מקבלים בגלל שהם למדו לבטוח בדירוג התוצאות שגוגל מציג להם. לא מעט אנשים או אולי נכון יותר לומר, המוני אנשים מרגישים בטוחים עם החלטות שהם מקבלים על סמך התוצאות שהם מצאו.

זו אחת הסיבות בגללן חשוב להשקיע באופטימיזציה של תוכן ובכלל ליצור אסטרטגיה של שיווק בעזרת תוכן. סיבה נוספת היא ההבנה שמנועי החיפוש מספקים את רצון האנשים ואנשים מבקשים תוכן רלוונטי בעל ערך גבוה שיעזור להם להגיע כמה שיותר קרוב אל המידע שהם מחפשים.

המפתח הוא ליצור תוכן סביב הנושאים שמעניינים את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם כאשר הם מחפשים מידע אודות הנושא של המוצר או השירות שלכם. התוכן צריך להיות תוכן כזה שהגולשים לא ירצו לפספס.

אחרי שיש לכם ביד תוכן מעולה שכזה, אל תשכחו להדק אותו עם מילות מפתח רלוונטיות. עם הזמן, התכנים שלכם יטפסו במעלה התוצאות של החיפוש האורגני בגוגל, תוצאות שלא צריך לשלם לגוגל כדי שיופיעו בעמודים הראשונים.

SEO הוא אחד ממחוללי התנועה הטובים שעומדים לרשותם של משווקים באינטרנט. בלי תנועה אין הרבה טעם לקיומו של אתר אינטרנט או להפצת תוכן בבסיס האם.

יש המון לכתוב על SEO ומעט מידי מקום בשביל זה וזה גם לא המקום שמיועד לזה אבל, הקישורים שיש כאן למעלה ישמשו מקור מידע מספק להתחלה.

 

איך משלבים את כל ארבעת אבני היסוד ?

למרות שאתם יכולים לבחור לאמץ רק רכיב אחד או שניים או שלושה מהמערכת  כדאי לזכור שכדי להפיק את המרב מהמאמצים השיווקיים שלכם, מומלץ ביותר לשלב את כל הארבעה.

בחלק השלישי של הסדרה אתן לכם רעיונות מעשיים לגבי היציאה לדרך, רעיונות שיעזרו לכם לשקול איך למנף את כל הארבעה.

 

ועכשיו שאלה: אחרי שקראת את הפוסט הזה וסקרת את ארבעת אבני היסוד, אם יש לך טיפים ועצות שימושיות לגבי כל אחד מאבני היסוד של המערכת השיווקית, נשמח לשמוע ולחלוק עם כולם

 

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר