שיווק אוטומטי בעזרת מיילים – איך עושים את זה ?

איך חוסכים זמן וכוח אדם ועדיין משדרגים את השיווק בעסק ?איך משפרים את כמות ההכנסות, העסקאות, הלידים וההפניות שמקבלים ממערכת השיווק הקיימת של העסק ?

התשובה הפשוטה היא: בעזרת שיווק אוטומטי (אה, איזו אכזבה, את זה כבר שמעתם..)
התשובה המורכבת יותר היא: בעזרת תהליכי שיווק שחוזרים על עצמם בלי התערבות שלכם – וקורים בדיוור אלקטרוני (סדרות מיילים אוטומטיות)

רוב בעלי העסקים שאימצו את הדיוור האלקטרוני (רב מסר, שלח מסר) סבורים שהשיווק האוטומטי מסתכם ב:

1. פיתוח יצירת מדריך/ מדריכים חינמיים או בהקמת סדרה אוטומטית של טיפים / עצות / מתכונים / משפטי השראה / רעיונות ל../ שיעורים של / ואין סוף לרעיונות.
2. הפצה של החינמונים האלה
3. איסוף לידים לרשימת תפוצה
4. מכירה לרשימת התפוצה.

הרעיון מאחורי השלבים האלה הוא לספק ללקוח שממש צריך עזרה, את העזרה שהוא צריך – עדיין מבלי לגבות ממנו ולו שקל אחד. לאחר מכן, המשימה השיווקית היא לפתח עם הלקוחות הפוטנציאליים האלה מערכת יחסים שמבוססת על אמון בסמכות המקצועית של בעל העסק ובנותן השירות עצמו, במידה ומדובר בעסק שנותן שירות. כאשר השלבים האלה מתקיימים כמו שצריך, קל יותר לגרום ללקוחות פוטנציאליים לבחור בכם ובשירות שלכם ולהפוך אותם ללקוחות משלמים.

כל זה נכון ובכל זאת ובכל זאת קיימת בעיה :

אלפי בעלי רשימות תפוצה לא מצליחים למכור ללקוחות הפוטנציאליים שנמצאים ברשימות התפוצה. כאשר כן רואים מכירות, התוצאות לרוב לא עומדות ביחס למטרות או לרצונות.
למה זה קורה ? פשוט מאוד.
כשטקטיקה מסוימת נמצאת בשימוש יתר היא מפסיקה לעבוד ! כשכולם מאמצים את אותה הטקטיקה (ונניח שמיישמים אותה במלואה) קורים שני דברים במקביל:

1. קהל היעד מבין בעצמו את התהליך והופך להיות חשדן, ספקן וביקורתי במידה גבוהה יותר.
2. הייחודיות והיכולת להתבלט מעל העדר הולכת וקטנה וכתוצאה מכך, קהל היעד שלכם חושב פעמיים אם להירשם ולקבל את התוכן שלכם, כי קרוב לוודאי שיש בשוק עוד 3 או 4 גרסאות של אותו הדבר והם כבר יודעים, שבעצם ההרשמה, הם נותנים לכם רשות להיכנס לתיבת המייל שלהם…

 

להצלחה אי אפשר לעשות "קופי פייסט"
(העתק הדבק) זה פשוט לא עובד ככה.

התפישה שהובילה לפיתוח הטקטיקה הזו הייתה שברגע שמספקים לאדם משהו שהוא מחפש וצריך, הוא ירצה את זה. אלא ששימוש היתר בטקטיקה – בצורה לא מדויקת לקהל היעד – הובילה לכך שיש היום
טונות של תוכן משומש, שחוק, לעוס וממוחזר.
האם זה אומר שבא הקץ על השיטה הזו ? ממש לא.
אלא שהיא תעבוד רק כאשר תבצעו את ההתאמות הנדרשות בעבור קהל היעד שלכם והדגש כאן הוא בעבורם.

תהליכי שיווק הם הרבה יותר מאיסוף לידים ומשלוח מיילים עם ניוזלטר והצעות עסקיות. שיווק מתחיל באיסוף לידים ומסתיים… זהו בדיוק, שיווק אינו מסתיים.

מחזור חיי הלקוח בעסק משתנה מעסק לעסק ובהתאם למאפיינים של העסק, גם תהליכי השיווק מול ליד או לקוח קיים משתנים ומשתכללים.
כדי לשפר את התוצאות השיווק צריך להטמיע כמה תהליכים שרצים במקביל. בשביל זה צריך לא מעט משאבי כוח אדם וזמן.

הנקודה היא שאין זמן. לכל בעלי העסקים הקטנים יש חוסר בזמן והעובדה הזו פוגעת עוד יותר באפשרות לקדם את העסק :
מחוסר זמן לא מקפידים לעשות מעקב אחרי מתעניינים.
מחוסר זמן לא מגיעים לתת תשומת לב אישית למתעניינים.
מחוסר זמן מדלגים על להציע הצעות עסקיות ללקוחות קיימים ואם כבר מציעים, פעמים רבות מציעים הצעות לא רלוונטיות לחלק מהקהל מה שמוריד את רמת העניין של הלקוחות בעסק.
מחוסר זמן לא ממנפים מוצרים קיימים ומגדילים את המכירות .

ואלה רק כמה דוגמאות בודדות לפעולות שיווק ומכירה שלא עושים בשוטף, בגלל ש"אין זמן".

ומה אם תגיעו למצב,

שלא משנה מתי במהלך השנה הצטרף לקוח פוטנציאלי אל רשימת המתעניינים שלכם, תמיד, אבל תמיד, יתקיימו איתו שיחות השיווק והמכירה בלי שתצטרכו ליזום אותן ולפנות בעבורם זמן ?

למצב הזה אתם יכולים להגיע ברגע שתבחרו להפוך יותר ויותר תהליכי שיווק שאתם מכירים, לתהליכים אוטומטיים – לעשות אוטומציה לתהליכי שיווק (Automation Marketing)

רק כשמקיימים שיחה אותנטית וכנה עם הלקוחות הפוטנציאליים של העסק, רק אחרי שהם מרגישים שיש פה מישהו שמבין מה הם באמת צריכים ונכון לעזור להם כדי שיהיה להם טוב יותר / קל יותר / רזה יותר / בריא יותר… – רק אז, אפשר ממש לחוות את השינוי בכמות הלקוחות המשלמים שמגיעים לעסק בפעם הראשונה ושחוזרים לעסק שוב ושוב.

במה זה כרוך להכניס שיווק אוטומטי לעסק ?

1. בהחלטה עסקית להשקיע X שעות שבועיות בתכנון ויצירת תהליכי שיווק ומכירה אוטומטיים במשך חצי שנה…לא צריך לעשות את זה בבת אחת – זה יכול להרדים את המוטיבציה.

הגדלת כמות התהליכים השיווקיים שמתקיימים בצורה אוטומטית בעסק כרוכה בהשקעה חד פעמית של זמן (המושקע בלימוד, תכנון, כתיבה והזנה למערכת הדיוור) והתשואה היא אינסופית.

2. ביידע – לזיהוי 6 תהליכי שיווק ידניים שאפשר להפוך לתהליכי שיווק אוטומטיים ובעזרתם לשפר את כמות המכירות ולייעל את הוצאות העסק – לחצו כאן

3. בפעולה – ליישום השלב הראשון של הטמעת תהליכי שיווק אוטומטיים בעסק – לחצו כאן

 

יש לכם תהליכי שיווק אוטומטיים, שאלות, מחשבות, ספקות ? כתבו לי כאן למטה, אשמח לענות

המידע בפוסט הזה הועיל לכם ? עשו לו לייק ושתפו בערוצי המדיה החברתית שלכם – הפיצו איתנו את הבשורה הלאה.

 

 

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר