5 כלי השיווק הדיגיטליים האפקטיביים ביותר לעסקים קטנים

שיווק בדואר אלקטרוני ואתר אינטרנט טוענים לכתר

כלי השיווק האפקטיבים ביותר לעסקים קטנים

למרות הגאות הגבוהה בהיקף השימוש בפייסבוק וברשתות חברתיות בקרב עסקים קטנים , מגמה שעתידה להימשך גם בשנת 2012 – בצד הכניסה של הרשת החברתית החדשה של גוגל – דואר אלקטרוני ואתרי אינטרנט, עדיין התגלו ככלים השיווקיים האפקטיביים ביותר לעסקים קטנים, על פי סקר שערכה חברת Constant Contact בקרב 1572 בעלי עסקים קטנים בארצות הברית.

הנסקרים ציינו את חמשת הכלים הבאים ככלי השיווק הדיגיטליים האפקטיביים ביותר לקידום העסק שלהם:

  1. דואר אלקטרוני: 91% משתמשים בשיווק בדואר אלקטרוני, מתוכם, 78% ציינו שהאפקטיביות העסקיות בינונית עד גבוהה.
  2. אתר אינטרנט: ל- 95% מבעלי העסקים יש אתר אינטרנט, 75% מהם ציינו שהאתר תורם להם לקידום העסק בצורה מתונה עד משמעותית.
  3. פרסום מקוון: 69% משתמשים בפרסום מקוון, מתוכם 60% ציינו שהכלי אפקטיבי בצורה בינונית עד גבוהה.
  4. מדיה חברתית: 73% משתמשים בלפחות ערוץ מדיה חברתית אחד לטובת קידום העסק, 54% אמרו שהמאמצים כדאיים בצורה בינונית עד גבוהה.
  5. בלוג: ל- 43% יש בלוג, מתוכם 47% טענות שלאחזקת הבלוג אפקטיביות עסקית בינונית עד גבוהה.

התפלגות השימוש בכלים שיווקים בקרב עסקים קטניםהנסקרים דיווחו שהאימייל הוא הכלי הראשון – והשכיח ביותר – שעסקים קטנים עושים בו שימוש כשהם יוצרים קשר עם לקוחות קיימים ועם לקוחות פוטנציאליים.
83% דיווחו שהמייל הוא הכלי הראשון שהם נגשים אליו כשהם מתחברים אונליין כל יום, 72% מהם בודקים את המייל שלהם 6 פעמים או יותר במשך היום.
לשם השוואה, 13% בודקים את הפייסבוק שלהם, 6% בודקים אתרים חדשים ו-4% נכנסים לטוויטר יותר מ-6 פעמים ביום.

מבחן המציאות מלמד שעסקים קטנים שיפרו את התוצאות העסקיות שלהם כאשר שילבו בין כלי השיווק השונים: שיווק בדואר אלקטרוני עם שיווק במדיה חברתית עם פרסום תוכן בבלוג. יחד עם זאת, הדואר האלקטרוני הוא עדיין הבחירה הראשונה שעושים בעלי עסקים כדי להבטיח את העברת המסר שלהם.

בשורה התחתונה, יצירת מערכת שיווק באינטרנט שמורכבת שמבוססת על תמהיל של הכלים משרתת את המטרות העסקיות לאורך זמן ובצורה אפקטיבית יותר מאשר אימוץ רק של אחד מכלי השיווק, לדוגמה – פייסבוק.

ואפרופו אימוץ דואר אלקטרוני כערוץ שיווק לגיטימי ואפקטיבי, בעת האחרונה, בישראל, נעשה שימוש לקוי בכלי השיווק בדואר אלקטרוני ומשווקים רבים הופכים את הערוץ הזה לדחוי ושנוי במחלוקת.
מאחר ונתוני התוצאות בשטח מצביעים על השפעה חיובית על התוצאות העסקיות, מומלץ להשקיע זמן ואנרגיה בללמוד איך להגדיל את המכירות בעזרת רשימות תפוצה.

 

 

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט שיכולים לעניין אותך:
[catlist=3]

 

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר