"מהלך פשוט" אבל גאוני – קייס סטאדי

גלו כיצד מטפורה עזרה לשני בעלי עסקים לבדל, למצב ולשווק עסק חדש

 

לפני שנה הוזמנתי לכנס של שני קולגות שהתקיים בבית ציוני אמריקה. כשחזרתי מההפסקה פגשתי על המושב פלאייר עם לוח שח מט ועליו כתוב היה: "מהלך פשוט". אני זוכרת שהפלאייר הזה הרשים אותי כי מיד זיהיתי את החשיבה היצירתית. תהיתי מי עומד מאחורי המיזם החדש הזה. עברו הימים והתשובה התגלתה לי אבל הקסם שהחשיבה היצירתית הזו עוררה בי עדיין הדהד בתוכי כי הם באמת עשו מהלך פשוט, אבל גאוני. ייחודיות העסק שלהם נבנתה על אסטרטגיית ייחוד העסק שמבוססת על מטפורה שאי אפשר להתעלם ממנה.

מהלך עסקי פשוטתכירו את טל מזור ואת עו"ד מייקל בן דוד, השניים מאחורי מהלך פשוט. קיימנו ראיון מרחוק על מיתוג, מיצוב ושיווק ומה אני אגיד לכם, בכל פסקה בראיון, יש משהו אחד שאפשר לקחת ולהשליך על העסק שלכם.  קחו את המירב שאתם יכולים, יש מה ללמוד מהם.


שאלה:  מה זה בעצם "מהלך פשוט "?

תשובה: מהלך פשוט היא מתודולוגיה חדשנית לניהול עסק עצמאי.
מהלך פשוט היא שיטה, נוסחה מוכחת, לניהול העסק מתוך מטאפורה שימושית למשחק האסטרטגיה המפורסם: שחמט.
השיטה  מציעה פתרון פשוט, בהיר ומדויק לאתגר המרכזי של בעלי עסקים עצמאיים אשר מנהלים את כל היבטי העסק בעצמם ונוטים להיות במצב תמידי של כיבוי שריפות.

שאלה: מי עומד מאחורי העסק ?

תשובה: היזמים של העסק הם עו"ד מייקל בן דוד וטל מזור.
למעשה, היינו המתחרים הגדולים ביותר האחד של השני בתחום ניהול הזמן וניהול עסק של עצמאיים, שני מאמנים עסקיים מובילים, עם רקורד של עשייה ענפה ואלפי עסקים שליווינו במשך שנים והובלנו להצלחה עסקית.
אבל איך אומר הפתגם הידוע: If you can't beat them – join them, אם אינך יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם.
במאי 2011 חברנו יחדיו לשילוב כוחות ושותפות מרתקת שנותנת ערך מוסף אמיתי לכל מי שמגיע אלינו ומקבל שלם שגדול מסך חלקיו!

בפועל, מיזגנו את הידע המצטבר של שנינו מעבודה עם מאות בעלי עסקים עצמאיים ויצרנו את "מהלך פשוט" במטרה לתת מענה לאתגר העסקי הגדול ביותר: ניהול העסק.
אחרי בדיקות, סקרים ומחקרים כולל בשווקים בחו"ל, גילנו שרוב בעלי העסקים מנהלים את העסק שלהם כמו משחק דמקה, כלומר תלויים בנסיבות (קוביות)…ולא מגיעים לתוצאות הרצויות.
לעומת זאת אנו מלמדים דרך פשוטה לנהל עסק כמו משחק שחמט. עם אסטרטגיה מחושבת, עם תכנון ועם ראייה מספר מהלכים קדימה.

שאלה:  איך הגעתם למטפורה לשח-מט ?

הרעיון עלה כבר בפגישה השנייה בנינו בה דיברנו על מטפורות. חשבנו על מפתחות, אבל זה נדוש, משם הלכנו לקלפים ואז הגענו לשח- מט.
טל: חשוב לי לציין שאני לא יודעת , גם היום לשחק שחמט, אבל בניהול אני מבינה, וההתאמה המדויקת שמצאנו בין הכלים במשחק לעסק, הדליקה אותנו.
ההתאמה בין משחק השח-מט בו לכל כלי יש תפקיד, ובין תאוריית הניהול אותה ביססנו אחרי המחקר שעשינו והניסיון שצבר כל אחד מאתנו, הייתה כ"כ מדויקת שהרגשנו "ברי מזל" שגילינו אותה. אמרנו שלא ייתכן שלא חשבו על זה לפני כן, אבל מסתבר שאנחנו הראשונים 🙂
חיפשנו דרך לפשט את הדברים.  בזכות המטאפורה למשחק השחמט, פשוט הרבה יותר ללמוד וליישם  אסטרטגיה ניהולית  (הלוקה בחסר אצל רב בעלי העסקים העצמאיים) בצורה הרבה יותר זמינה, אפשרית ונגישה. מניסיון של מאות עסקים שגילו את השיטה, אחרי שהם מגלים את הנוסחה,  הם פתאום מבינים איפה החוליה החלשה ומה עליהם לעשות כדי להחזיר את העסק למסלול ההמראה.

שאלה: איך נולד השם "מהלך פשוט" ?

תשובה: השם מהלך פשוט, נולד מעצם המשחק. כשבנינו את המתודולוגיה לניהול העסק, דיברנו על עשייה ואז ישר עלתה האנלוגיה שבשח-מט יש הרבה מחשבה, והפעולות הן למעשה "מהלכים". השם המלא שלנו הוא "מהלך עסקי פשוט" והמתודולוגיה בנויה על 6 מהלכים שמרכיבים את הניהול.

אנחנו מאמינים בכל ליבנו ש"מה שלא פשוט, פשוט לא קורה". דרך אגב, הכוונה בפשוט היא לאו דווקא למילה קל…אלא להופכי של מורכב…

 

שאלה : מה הבידול שלכם ?

 תשובה: הבידול שלנו מורכב משלושה חלקים, שהופכים את השירות שלנו לבלתי ניתן לשכפול או העתקה:

 התמחות: אנו עובדים עם עסקים נותני שירות, שנינו מביאים ניסיון רב מהשטח של עבודה עם עסקים שהשירות שלהם הוא המוצר.

קהל יעד: אנו עובדים בעיקר עם עסקים שחווים את "משבר השנה השלישית" (בעלי עסקים שמבינים שמשבר כזה יבוא ורוצים להיערך אליו, או עסקים שכבר חוו את המשבר, ורוצים להיערך על מנת למנוע את המשבר הבא) אלו עסקים שכבר חוו הצלחות וגם משברים- עסקים שמבינים שבשביל להגיע לתוצאות צריך להשקיע הן מבחינת זמן והן מבחינת כסף, ושלב זה אפשרי, אבל קשה יותר.

 אחריות מלאה לתוצאות בסיום התהליך: עוד משהו שמאפיין רק אותנו בארץ  הוא האחריות. אנחנו מציעים את תוכנית הליווי היחידה שנותנת 100% אחריות בסיום תהליך של שנה! מבחינותינו, בסיום התהליך, בעלי העסקים יכולים לבחור האם הם מרוצים מהתוצאות ומהעשייה שלהם בשנה החולפת. במידה ולא, אנו מחזירים להם את כספם.

 מכיוון שאנו כל כך מאמינים ב"זה לא מה שאתה לא יודע, אלא מה שאתה לא עושה" אנחנו מאוד מטפחים ומעודדים את העשייה. כשאדם בעשייה מתוך ניהול- אין מצב שלא יהיו תוצאות משמעותיות עבור העסק שלו.

שאלה : אילו ערוצי שיווק משמשים אתכם ? 

  • יש לנו מהדורה מיוחדת לעסקים בשנה השלישית, המהדורה המיוחדת חושפת את המשבר הזה שעליו לא מדברים…ונותנת כלים כיצד להתכונן ולמנוע אותו…
  • יש לנו דף אוהדים מאוד פעיל בפייסבוק
  • נטוורקינג
  • וובינרים משותפים (כמו שעשינו איתך) שמשלימים את תאוריית הניהול שלנו. למשל לקראת תחילת 2013 יצרנו סמסטר חורף לעסקים נותני שירות
  • יש לנו אלפי עסקים (כמעט 10,000) שעוקבים אחרינו…
  • אנו כותבים מאמרים באתרים גדולים ומובילים.

וגולת הכותרת- סדנת מהלך פשוט.  סדנא מאוד מעשית לניהול עסק עצמאי, מעל 400 בעלי עסקים כבר חוו אותה בשנה וחצי האחרונה, הסדנא מצד אחד מאוד חוויתית (כל משתתף עובד תוך כדיי הסדנא על פרויקט בעסק שלו, ויוצא עם חוברת מלאה חומרים לעשייה) ומצד שני מאוד תכלס'ית, כלומר מאוד משקפת את האמירה שלנו- זה לא מה שאתה לא יודע, זה מה שאתה לא עושה!


שאלה: לסיום, כיצד אתם מעבירים את הבידול שלכם בחומרי השיווק?

תשובה: אנו מקפידים להביא את הערכים שלנו, בשיווק. אם זה באמצעות סרטונים בהם אנו מביאים את הערכים המשותפים לנו והבולטים "במהלך פשוט": יצירתיות, פרקטיות, חדשנות, ונגישות. יש לנו למשל סרטון שבו אנו שרים, סרטון שבו אנו מציגים את מצב העסקים בישראל כמגישי חדשות, וסרטון שזכה למעל 10,000 צפיות שמדבר על ערכות "למד  זאת בעצמך", שאנחנו כמובן פחות מאמינים בהם…


מילים של השורה התחתונה

אם קראתם את הראיון הזה בתשומת לב יכולת לגלות בתוכו יישום מקצועי של כל כך הרבה טכניקות ורעיונות שיווקיים שמלמדים השכם וערב וכאן במהלך פשוט הם פשוט יישמו.

 אני מצטרפת לטל ולמייקל בגישה ש"זה לא מה שאתה לא יודע, זה מה שאתה לא עושה" ומאמינה שבנקודת הזמן הזה, במעבר בין שנת 2012 לשנת 2013, כשצוות מהלך פשוט נותן הזדמנות מופלאה לבחון את העסק על פי המתודולוגיה הייחודית שלהם (ועוד מעניק 100% אחריות ) – שווה לקחת.

 יש לכם עסקים עם בידול וייחודיות שמצליחים להתבלט מעל ההמון ? נשמח לשמוע עליכם כאן למטה ובמיוחד נשמח אם תחלקו איתנו איך הגעתם לרעיון…

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר