מה ההבדל בין אתר ריספונסיבי, אתר סלולארי ואתר מותאם תוכן לסלולר ?

ישנן 3 סיבות קריטיות למה עסק קטן חייב אתר מותאם לסלולר:

  1. גולשים מחפשים כל יום אודות עסקים מקומיים בסמארטפונים
  2. אותם גולשים עוזבים את האתר אם הוא לא קריא בסמארטפון
  3. הגולשים שנשארים באתר, מפני שהוא מותאם לסלולארי,בדרך כלל מתקשרים או מבקרים בעסק.

בשנה בה צופים שתוך כמה שנים יימכרו יותר מכשירי טלפון חכמים ממחשבים ניידים או נייחים, קריטי לכל עסק שיהיה לו אתר מותאם לסלולר.
האם כל פתרונות האתרים הסלולריים טובים ומתאימים לכל סוגי העסקים, ובכלל מה ההבדל בין אתר ריספונסיבי, אתר מובייל ואתר מותאם תוכן לסלולר ?

נבהיר כמה נקודות על שיווק בסלולר

מסיבה לא ידועה, אנשים בכל מקום מסבכים את המונח "שיווק בסלולר" או "שיווק במובייל". חלקם ממליצים להשתמש בתוסף מיוחד או בקטעי קוד מסובכים וחלקם אומרים: אל תיצור אתר, אתה צריך אפליקציה!

כל הפטפוטים האלה גורמים לבלבול ואפילו שיתוק. אנו מקבלים כל כך הרבה מידע מטעה שכבר לא מבדילים בין מה שטוב לעסק ומה לא. אנו גם לא יודעים במי לבטוח כאשר מדובר על קבלת מידע נכון.

לצערנו אין פתרון אחד שפותר את כל הבעיות של שיווק במובייל. לפעמים אתר מותאם לסלולארי הוא הדבר הנכון, לפעמים צריכים לבנות אפליקציה. לכל מצב צריך להתאים את הפתרון אבל, ברגע שתדעו מה המשמעות של המושגים שהפכו להיות שגורים בלשון, אך לעיתים קרובות שגויים בלשון, תדעו מה נכון לכם ומה אתם צריכים לבקש מבונה האתרים שלכם.

"יש לי אתר ריספונסיבי, אני לא צריך להתאים אותו למובייל, הוא מתאים למובייל"

אם שמעתם את עצמכם אומרים משפט כזה, או שמעתם משפט כזה בסביבתכם, הישארו איתי כי בפוסט הזה אני עומדת לעשות סדר במושגים ומסבירה מה המשמעות של כל אחד מהמושגים: ריספונסיבי, אתר סלולארי ואתר מותאם תוכן לסלולר.

אתר רספונסיבי

אתר רספונסיבי

מה זה אתר ריספונסיבי ?

אתר ריספונסיבי זה אתר שתוכנת להתאים את הצגתו לגדלי מסך שונים, בין אם טאבלטים למינם ובין אם מכשירי טלפון חכמים בצורה שלמה. האתר מגיב לגודל המסך ממנו גולשים אליו.
גדולתו של אתר ריספונסיב היא ביכולתו להציג את האתר, בתצורתו המלאה, כמו שהוא מוצג במחשבים – במסכים קטנים, מבלי שהגולש יבחין שהשתנתה סביבת הגלישה. כלומר, האתר יראה שלם, לא שבור, לא יעלו בו טקסטים על תמונות והגלישה בו תהיה טבעית כמו דרך מחשבים.

 מה זה אתר סלולר ?

אתר סלולר הוא לרוב אתר נוסף לאתר הראשי, לעיתים הוא מקבל דומיין משני (Sub-domain) והוא בדרך כלל מציג את התוכן של האתר הראשי, רק בדרך נוחה לתצוגה ולקריאה במובייל או בסלולר. לרוב אין שינוי בתוכן עצמו אלא רק בכמות התוכן המוצגת לגולש שמגיע מבחוץ.

מה זה אתר מותאם תוכן לסלולר ?

אתר מותאם תוכן לסלולר (שימו לב, זה שונה "מאתר מותאם" שהוא בעצם אתר סלולר) הוא אתר שמציג תכנים שונים, תכנים שמותאמים לצרכים של הגולשים מהסלולר, כאשר הוא מזהה שהגישה אליו מגיעה ממכשירי המובייל.

 

נעלה את מסך הערפל מעל אתרי סלולר

יש כל כך הרבה "מומחים" שאומרים מה צריך לעשות ורוב הדברים פשוט לא נכונים!

כל הזמן אנו שומעים: "אתה צריך אתר רספונסיבי", "אתה צריך אפליקציה", "אתה צריך אתר מותאם לסלולארי", ועוד ועוד ועוד….

בין הדברים שאנו שומעים הוא שעסקים צריכים לדאוג שכל דפי האתר יהיו מותאמים לסלולארי. זו אחת הטענות השגויות שחשוב לתקן מהר. מדוע צריך לדאוג שכל האתר יהיה מותאם לסלולארי?

בדרך כלל גולש שמגיע לאתר מהסמארטפון מחפש דברים מאוד מסוימים: פרטים ליצירת קשר, מספר טלפון או כתובת מקסימום מידע מתומצת על מוצר או שירות שעכשיו סיפרו לו עליו. גולשים מהסלולר לא מחפשים את הבלוג, 27 דפים של מידע אודות שיטות טיפול ו-58 סרטונים של עדויות לקוחות. נהפוך הוא, מדובר בעומס מידע מוצג, כאשר הוא מגיע בסמארטפון.

במקרה של צרכן מקומי אשר מחפש עסק מקומי חייבים מידע ממוקד ומניע לפעולה.

לקוח פוטנציאלי שמחפש את הכתובת של מסעדה או פיצרייה קרובה, מוסך לתיקון רכב או אפילו רופא שיניים במהלך חופשה באילת, מה הוא מחפש? סביר להניח שהוא מחפש את מספר הטלפון כדי להתקשר או את הכתובת כדי להגיע. הלקוח הזה לא רוצה לגלול דרך תוכן של הרבה עמודים שאין להם שום משמעות עבורו בנקודת זמן החיפוש.

אתר מותאם תוכן לסלולר

המפגש הראשון של הגולש מהסלולר עם אתר המטפלת שמותאם לתוכן לסלולר

לכן, גם אם לעסקים מסוג כזה יש אתר ריספונסיבי, הוא לא "מספק את הסחורה" בזמן אמת. זכרו, הלקוחות שלכם מחפשים מידע מאוד ממוקד וחשוב לכם לתת להם בדיוק את מה שהם מחפשים ולא את מה שאתם רוצים שהם יראו.

כאשר מדובר על אתר מובייל לעסק מקומי, ספק שירותים, יועץ עסקי או יזם, פחות שווה יותר. במקרה הזה צריך אתר שהוא גמיש ונותן לגולש מה שהוא מצפה למצוא.

עסקים המתבססים על הרשת צריכים אתר עם הרבה תכנים קריאים בסלולארי. במקרים האלה, עיצוב רספונסיבי (עיצור שמתאים את עצמו למכשירי הגלישה השונים) הוא הפתרון האופטימלי. כאשר מדובר על עסק מקומי קטן, עובדה זו לא נכונה.

בשורה התחתונה: כאשר צרכנים מחפשים עסק מקומי במובייל, הם רוצים להתקשר או לבקר בעסק. העסק צריך לספק להם משהו פשוט ולא אתר מתוחכם או אפליקציה.

כאשר לקוחות פוטנציאליים מגיעים לאתר של יועצים, נותני שירותים, מדריכים, מנחים, מטפלים, מאמנים, הם זקוקים למידע ממוקד וקל לעיכול תוך כדי תנועה. הם מסוגלים להתמודד עם מספר קטן של עמודים ולכן חשוב לקבוע אילו עמודים יוצגו להם ומה יהיה התוכן שלהם. כן, התוכן לצריכה מסלולר צריך להיות שונה מהתוכן לצריכה במחשב.

כדי להפוך אתר וורדפרס לאתר מותאם תוכן למובייל לא חייבים לשכור שירותי מתכנת או לבנות אתר מיוחד למטרה הזו. ישנו תוסף פשוט להתקנה ולהפעלה, בעברית, שמאפשר תוך שעתיים, לקבל אתר מותאם תוכן לסלולר

8 עקרונות שיהפכו אתר סלולר למוצלח עבור עסק מקומי?

1. על האתר להציג רק את הפריטים הנחוצים לגולש ממכשיר סלולר: אין צורך להציג את כל הבלוג של האתר. צריך מידע מצומצם במספר קטן של דפים. דוגמאות לתכנים:

א. מידע ליצירת קשר

אתר מותאם לסלולר

דוגמה לבחירת תצוגת עמודים נבחרת להצגה לגולש במסך הסלולר

ב. עמוד אודות

ג. עמוד שירותים

ד. עמוד עם קופונים

ה. מחירים במידה ורלוונטי

ו. עמוד עם טופס ליצירת קשר

ז. עמוד לאיסוף פרטי לקוחות פוטנציאליים

ז. לסדנאות, כנסים וסמינרים: עמוד עם פרטי הגעה וקליק להרשמה.

לא חייבים להכניס את כל הדפים של האתר הרגיל. המפתח לאתר מובייל מצליח הוא שמירה על פשטות ומראה נקי.

2. כפתור חיוג גדול וברור: כאשר גולש מגיע לאתר הסלולארי, הוא מחפש בעיקר את הטלפון של העסק. לכן, חשוב להציג כפתור גדול וברור שלחיצה עליו יוצרת חיוג ישירות לעסק. תחסכו לגולשים לכתוב את המספר ולעבור לפונקציית החיוג בטלפון.

3. אפשרות לתפריט גמיש אשר מאפשר להוסיף ולהוריד דפים לפי צרכי העסק. מסעדה יכולה להציג את התפריטים של העונה, עסקים אחרים יכולים להציע מבצעים שונים.

4. יכולת עדכון מהירה, פשוטה וקלה. כדי שהעסק יהיה תחרותי, הוא חייב להתאים את התכנים של האתר בקלות ולהציע את המבצעים או הנתונים המתאימים. קיימות היום, טכנולוגיות פשוטות, אשר מאפשרות לעדכן את האתר בקלות בלי להיות מומחה במחשבים.

5. שמירה על מיתוג העסק: גם במסכים הקטנים צריך לשמור על הצבעוניות של העסק ולהציג את הלוגו. הקפידו על תמונות לוגו או באנר עליון כמו באתר הנצפה מהמחשב וזכרו להשתמש בשפה הגראפית של האתר.

6. כפתורים להפעלת ה- GPS ומפות של גוגל. הוספת כפתורים אלה מאפשר לגולש למצוא את דרכו בקלות אל היעד המבוקש, מקנה לו ביטחון וחוסכת זמן של הסברים בטלפון הן ללקוח והן לבעל העסק.

7. אתר צריך להיות מחובר לאתר הראשי של העסק. כאשר משקיעים משאבים רבים בקידום ובשיווק האתר חשוב לנצל את הקידום של האתר המרכזי כל שהגולש שמגיע ממכשירי המובייל יופנה באופן אוטומטי לאתר המותאם לסלולארי.

8. הכי חשוב: לא להעתיק ולהדביק את התכנים של האתר המרכזי אלה לשכתב את התכנים כדי שיהיו קצרים, ברורים ומניעים לפעולה.

 

אם יש לכם שאלות בנוגע לאתרים מותאמים למובייל, נשמח לענות לכם כאן למטה במערכת התגובות. אתם מוזמנים לשאול…

 

אודות הכותבת:
רותי ניסנבאום מפתחת אתרים ונמצאת בעסקי אינטרנט יותר מ- 10 שנים. רותי מתמחה בבניית אתרי וורדפרס ופיתחה תוסף אשר מתאים אתר וורדפרס קיים לאתר עם תכנים מותאמים לסלולארי.
אודות התוסף תוכלו לקרוא כאן.

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר