בניית אתר וורדפרס – 10 כללי יסוד להקמת אתר אינטרנט שיווקי

אתר אינטרנט ייצר לכם הפניות רק כאשר תשקיעו חשיבה שיווקית ועסקית לפני סגירת עסקהבניית אתר אינטרנט

בכל פעם אני מופתעת מחדש לשמוע מאנשים שעומדים להקים אתר, שהם יודעים בדיוק מה הם רוצים שיהיה באתר שלהם ויותר מזה, הם מגיעים אפילו עם רעיונות לגבי הצבעים ואיך הם רוצים שהאתר שלהם יראה אבל, אין להם מושג קלוש לגבי כמה שאלות בסיסיות הכי ראשוניות.

מהסיבה הזו, השאלות הראשונות ששומעים מאתנו בעלי עסקים הם לא "מה אתם רוצים שיהיה באתר שלכם" אלא דווקא: "מה המודל העסקי של האתר שלכם" ? "מה יצדיק את ההשקעה שאתם עומדים להשקיע בבניית אתר ? "

בשורה התחתונה, אתר אינטרנט הוא כלי שיווקי. בעבור עסקים רבים, הוא העסק עצמו. אם עושים אותו נכון, הוא יכול להפוך להיות אחד מכלי השיווק החזקים ביותר שלכם.
מצד שני, אם עושים את כל הטעויות הנפוצות, מאוד קל להרוס אותו ולאבד את ההשקעה.

ריכזנו עבורכם 10 כללי יסוד לבניית אתר וורדפרס, שכדאי לכם לקחת בחשבון עוד לפני שאתם מזמינים עבודה

 

  1. התחילו מהיסודות העסקיים: הציבו מטרות עסקיות הגיוניות ומציאותיות לאתר והקפידו שהן ניתנות למדידה. מטרות עסקיות שאפשר להציב לאתר הן: העלאת אחוז המכירות, גידול במספר הפניות,
    פיתוח רשימת לקוחות פוטנציאליים, ייעול תהליך המכירה, קיטון בהוצאות תהליך המכירה, ביסוס המומחיות של העסק ועוד.
    |
  2. קחו בחשבון משתנים שמשפיעים על ה- SEO לאתר. אין סיבה שתהפכו למקדמי אתרים מקצועיים ויתכן שגם תרצו בהמשך לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי. מצד שני, אופטימיזציה למנועי חיפוש היא דבר שאתם צריכים לדעת שמשפיע על איכות התוצאות שייצר לכם אתר אינטרנט. ל- SEO של אתר יש השפעה לא מבוטלת על התפוקות שלו וכאשר מתכננים אתר שלוקח בחשבון מראש את ה- SEO יכולים כעבור מספר חודשים, בלי עבודת קידום מקצועית, לגלות את האתר עולה במעלה העמודים ואפילו מגיע לעמוד הראשון. התוצאה הזו תאפשר לכם להתמקד בשיפור איכות התכנים והפעילות השיווקית שלכם במקום לחפש דרכים להביא תנועה ולקוחות אל האתר.
    |
  3. השתמשו במערכות קוד פתוח. אתם יכולים לבחור לבנות אתר עם מערכת ניהול תוכן פרטית אבל המשמעות של הבחירה הזו היא שבעיקרון אתם תקועים עם חברה מסוימת ומשלמים בדרך כלל תשלום שנתי כבד ומיותר.
    עשו לעצמכם טובה ובנו אתר עם מערכת קוד פתוח. יש את וורדפרס, יש את ג'ומלה ויש נוספות. אנחנו אוהבים לעבוד עם וורדפרס וזה לא סוד, אבל ישנם סוגי אתרים / עסקים שוורדפרס לא מתאימה ומערכות קוד פתוח אחרות מתאימות יותר.
    |
  4. בנו בהווה מתוך חשיבה על העתיד. עסקים מצליחים הם עסקים שמתפתחים ולא קופאים על השמרים. תכננו אתר שיוכל לתמוך בתהליכי הצמיחה שלכם ויאפשר לכם להכניס שינויים או להשתנות בעצמו בהתאם לשינויים העסקיים והאסטרטגיים שלכם. תמנעו מעיצובים שלא יאפשרו לכם שינויים בלי להשקיע שוב אלפי שקלים.
    |
  5. קחו בחשבון שמגמת צריכת התוכן במכשירי המובייל הולכת וגדלה. אוטוטו והמונח web 3.0 לא יהיה שמור ליחידי סגולה. אנחנו חיים על התפר בין ווב 2 ל- ווב 3 . מי שלא ייקח בחשבון את המאפיינים של התנהגות הגולשים במובייל ואת ההידרשות לנראות מיטיבית במובייל יגלה שהוא מאבד תנועה יקרה שאין שום סיבה לאבד אותה. בדקו בעזרת הדוחות על התנועה ממובייל של גוגל אנליטיקס אם מגיעה אליכם כיום תנועה ממכשירים ניידים. אם מגיעה אליכם תנועה גדולה, שקלו לבנות גרסת מובייל לאתר הראשי או אולי אפליקציה שיכולה לתמוך בפעילות העסקית. אם מדובר בתנועה דלילה, הבטיחו שהנראות של האתר שלכם במובייל מושלמת.
    |
  6. שכפלו רעיונות טובים של מתחרים שלכם. לפני שאתם נגשים לבנות את האתר שלכם, תגלשו בעיון באתרים של המתחרים שלכם ותכתבו לעצמכם מה אהבתם, מה הם עושים טוב, מה נראה לכם נכון. אם אתם אוהבים את האווירה ואת המסדר שמשדר המיתוג, תרשמו לעצמם פתקית בעניין. לבסוף, גבשו את כל מה שמתאים לכם וצאו לדרך עם אתר שיכול להתחרות עם האחרים.
    |
  7. צרו תוכן מבעוד מועד. התוכן הוא בדרך כלל הגורם המעכב הראשי בתהליך בניית האתר. אם אתם עומדים למכור מוצרים באתר, דאגו מראש לתמונות המוצרים ולעמודי מכירה למוצרים. אם אתם מוכרים שירותים, תדאגו לכתוב עמודי מכירה לשירותים ולתועלת שלהם.
    |
  8. כתבו כאשר הכוונה  להפוך את הקוראים לקונים עומדת מול העיניים שלכם כל הזמן. אל תשכחו לשלב ביטויי הנעה לפעולה ואלמנטים גרפיים שמסייעים לקבל החלטה לפעול כאן ועכשיו. ביטויי הנעה לפעולה טובים מאפשרים לגולשים להחליט מיד מה הצעד הבא שלהם. תראו להם את הצעד הבא שלהם והובילו אותם לבצע אותו.
    |
  9. תנו מראש תשובות לשאלה "למה". יצא לכם פעם ללכת לעברו של מישהו שאף פעם לא פגשתם לפני כן, להניח לו ביד כרטיס ביקור ולהסתובב וללכת בלי לומר מילה ? אם אתם רוצים שאנשים יעשו משהו באתר שלכם, אתם צריכים לתת להם סיבה לעשות את הפעולה הזו. לדוגמה: אם אתם רוצים שגולשים ירשמו לניוזלטר שלכם, אל תסתפקו בתיבה שיש בה שתי קוביות לשם ומייל עם המשפט "הירשמו לניוזלטר שלנו". כל הסיכויים שתקבלו יחס המרה מאוד נמוך. במקום זה, תנו להם סיבה טובה למה כדאי להם להירשם . לדוגמה: "הירשמו למגזין שלנו ותקבלו עדכונים טריים מהמתרחש בעולם השיווק באינטרנט".
    |
  10. התייחסו לאתר כאל ישות נושמת. זכרו שהוא צריך את החמצן שלו כדי שתגיע אליו תנועה באופן שוטף וכדי שקוראים יחזרו אליו. החמצן של האתר הוא התוכן. מראש, הקצו משאבים ליצירת תוכן טרי וחם שיתמוך בקידום האתר, במשיכת תנועה איכותית וביצירת מערכת יחסים ארוכת טווח עם הקוראים. זכרו שהעבודה על האתר מתחילה אחרי ההשקה שלו.

 

לסיכום, אתר אינטרנט שיווקי מניב הפניות שהולכות וגדלות לא ביום שלאחר העלאתו לאוויר.

לאתר אינטרנט על מערכת וורדפרס, שמזמין מיד את גוגל לסרוק ולאנדקס אותו יש יתרון קידומי משמעותי.

יחד עם זאת, אפקטיביות של אתר לא נמדדת ביום אחד. אם אתם רוצים לראות תוצאות עסקיות טובות מהאתר שלכם, היו נכונים לכמה חודשי עבודה בהם
תכתבו, תפרסמו, תמדדו ביצועים, תשנו טקסטים, תעדכנו כותרות ו…כל מה שיידרש כדי לשפר את הביצועים ולהגיע ליעדים המבוקשים.

אם יש לכם שאלות, כתבו לנו ונשמח לענות לכם

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר