המרכיב החיוני לכתיבת דף מכירה מוצלח באינטרנט

 

את המרכיב הזה להגדלת ההמרות של דף מכירה לכל אחד יש, גם לך..

השאלה היא: האם הוא נלקח בחשבון..

כשבעלי עסקים רוצים לכתוב דף מכירה מוצלח לאינטרנט הם בדרך כלל מבקשים ללמוד את המבנה הנכון של דף המכירה, את האסטרטגיה של כתיבת דף מכירה, או במילים פשוטות את ה'איך' של כתיבת דף מכירה כדי להצליח למכור באינטרנט.

זה אכן ידע חשוב וחיוני, אבל הטכניקה לכתיבת דף מכירה היא רק מרכיב אחד שמשפיע על הצלחה של דף המכירה ולא בהכרח החשוב ביותר.

במאמר זה אחשוף מרכיב חשוב נוסף, המשפיע על הצלחת דף המכירה.

מרכיב שאם הוא נמצא יכול להפוך דף בינוני לדף עם המרות גבוהות יחסית (כלומר אחוז גבוה של קונים ביחס לכמות הנכנסים לדף).

אם הוא לא נמצא הוא יכול לתקוע מקלות בגלגלים של דף מכירה הבנוי נכון לפי הכללים העדכניים ביותר ולייצר מכירות דלילות.

זה ההבדל שבין דף שנראה כמו הרבה דפי מכירה אחרים, אנמי, פלקטי מהסוג שקל לפתח אליו עיוורון פרסומות, לבין דף הנקרא בנשימה אחת, נוגע ללב ויוצר את התחושה שיש מישהו בצד השני שמבין מה עובר עליי (הקורא) ויכול באמת לעזור לי.

זהו דף מכירה שכשהקונה נרשם בו הוא כבר מדמיין את עצמו עם המוצר ועצם המחשבה גורמת לו להרגיש יותר טוב – השינוי בחייו מתחיל כבר לקרות (ולא משנה אם קנית עכשיו נעליים מדליקות או נרשמת לסדנא להדרכת הורים).

 

הדוגמאות הבאות, הן של פרסום של מוצר קיים של קייסי קולג'. רק אחד מהם הוא פרסום שיצא לאור. הם יוכלו לעזור לך להבין למה הכוונה:

האם מורגש הבדל בין:

לא יודעים איך לתמחר?
מתלבטים כמה יהיו מוכנים לשלם לכם?
חוששים להפסיד כסף?

 

הירשמו עכשיו לסדרת
הפסיכולוגיה של המחירים
ולא תצטערו

לבין:הפסיכולוגיה של התמחור

הרגשת בהבדל? איזה מהם מושך אותך יותר?

אני מניחה ששמת לב שהדוגמה השניה מושכת יותר.
מדוע זה כך?

המרכיב החיוני לכתיבת דף מכירה מוצלח באינטרנטההבדל בתחושה נובע מהכוונה שבה נכתב הטקסט בדף מכירה.

למשל כאשר תשומת הלב של בעל העסק ממוקדת בצורך להביא כסף, לייצר הכנסות, ברצון להגדיל מכירות, הדבר מעיד לרוב על כוונה להשיג את סכום הכסף שיכנס או את כמות הנרשמים – כלומר פעולה מכוונת תוצאה שממוקדת בצרכים הכלכליים של בעל העסק

הכוונה (והאנרגיה שהיא מביאה עמה) היא זו שמשפיעה על בחירת המילים, בפרט ועל סגנון הכתיבה, בכלל. אלה משפיעים על הקורא וגורמים לו או להתחבר או להתעלם (או להתנגד במקרים היותר מעצבנים).

כשהמיקוד מכוון תוצאה שממוקדת בצרכים הכלכליים של בעל העסק, הרבה פעמים הסיבה שבגללה אני עושה את מה שאני עושה, שבגללה הקמתי את העסק, ה'למה זה חשוב לי' – התשוקה לדבר עצמו – נדחקת הצידה ונעלמת, הערך והתרומה של השירות לאנשים, נשכחים.

כתוצאה מכך, הכוונה 'למכור' (במקום 'להעניק לטובתם העליונה של כל הנוגעים בדבר') משפיעה על הכתיבה ויוצרת דף מכירה גדוש בססמאות שיווק ובכתיבה לא טבעית בגלל הרצון לכתוב 'נכון לפי הכללים' כדי שהמכירה תצליח (כמו בדוגמה הראשונה).

סביר להניח שראית דפים בסגנון של הדוגמה הראשונה ברחבי האינטרנט יותר מפעם אחת (אלא אם פיתחת כבר עיוורון אליהם). זה כל כך נפוץ שלפעמים נדמה שזו הדרך הנכונה לכתיבה שיווקית.

 

אם לך זה עושה לא טוב לקרוא הצעות בסגנון כזה, אני מזמינה אותך לבחון את התפיסה ש'צריך לכתוב ככה כי כולם עושים את זה' בעזרת 3 השאלות הבאות:

  1. האם באמת כולם עושים את זה? (הרי ראית דוגמה אחרת- בניסוח הדוגמה השניה לעיל ויש עוד רבות טובות נוספות ברשת).
  2. האם העובדה שזה נפוץ מעידה על הצלחות אותם הדפים? (יש לך נתוני מכירות של דפי המכירה מהם שאבת השראה? )
  3. עליך זה עובד? אם עליך זה לא עובד האם יש לזה באמת סיכוי לעבוד על מישהו אחר?

 

אני רוצה להציע לך היום להפסיק לייצר דפי מכירה שנראים כמו שכפולים של עצמם, מהסוג שמתעלמים מהם, ולצייד אותך בכלים פרקטיים ליצירת דפי מכירה כנים, טבעיים שמחברים אנשים אליך ואל ההצעה העסקית שלך

 

נקודת המוצא: עליך ליצור כוונה נכונה

לפני שנסקור כאן כמה כלים שימושיים להתכווננות נכונה, אני מזמינה אותך להיזכר בקניות מוצלחות שעשית בחיים איפה היה הפוקוס של המוכר: בך או במכירה עצמה ?

לאחרונה נכנסתי לחנות נעליים וביקשתי נעליים במידה 28 מדגם מסוים. המוכרת, בחורה צעירה מאוד, הצביעה על המדף ואמרה: כאן כל הנעליים ממידה 30. לאחר מכן הצביעה על המדף התחתון ואמרה: וכאן יש עד מידה 29. הסתכלתי וידעתי שהדגמים שיש במדף של המידה הנכונה לא עונים על הנחיות הקניה שקיבלתי מיורשי העצר. התלבטתי עוד שניה, שיתפתי את המוכרת בשיקולים והיא עונה לי: אז קחי את אלה במידה 30.

הסתכלתי עליה בתדהמה ועניתי לה: את מציעה לי לקנות נעלים בשתי מידות גדולות רק כדי שאני אקנה ? הבנתי שהבחורה מעולם לא קיבלה הדרכה בסיסית במכירות. הסתובבתי ויצאתי מהחנות.

הדוגמה הזו בחנות הנעליים ממחישה היטב מה שכולנו רוצים: שיחשבו עלינו, ידאגו לנו, יהיה אכפת ממה שבאמת נכון לנו – לא העיקר לדחוף לנו מוצר או לגהץ את כרטיס האשראי שלנו.

נקודת המוצא לכתיבת דף מכירה היא הגדרת הכוונה של השיחה שמתוארת בדף המכירה. הפוקוס הנכון לכתיבת דף מכירה הוא לרצות לעזור לבן אדם שמולנו ולספק לו מענה מיטיבי למה שהוא רוצה או למה שהוא חושב שהוא צריך (זה המפתח ליצירת מוצרים שנמכרים בקלות ובכמויות גדולות)
.

מה אפשר לעשות כדי להתכוונן נכון?

הנה 3 תרגילים פרקטיים לשימוש במהלך יצירת דף המכירה.
שלושת התרגילים מכוונים למיקוד בלקוח, בהגשמה, בנתינה – באופן מודע:

 

  1. לדמיין מול העיניים אדם מסוים שמייצג את הלקוח האידאלי ואליו לכתוב.

    אם חוש הראיה חזק אצלך, אפשר להניח תמונה של הלקוח האידאלי במקום בולט בזמן הכתיבה, כך נמנעים מלפנות אל המון של אנשים בעלי רצונות ומאפיינים מגוונים מבחינת 'תפסת מרובה לא תפסת'.ברגע שיש מולך אדם מסוים והפניה בדף המכירה נכתבת אליו, נוסף ממד רגשי בשיחה כי המילים שלך נובעות מתוך כוונת שיחה אישית ולא מתוך נאום על גבי ארגז עץ בכיכר הומה דוכני ירקות.חשוב להבין, לא מדובר ברגשנות אלא באנושיות. הממד הרגשי הזה הוא ביטוי ללב שלך והוא זה שמחבר בין אנשים שונים.הכתיבה שלך תהפוך למושכת עבור הלקוחות המדויקים לבעל העסק, אלה שירוויחו הכי הרבה מהשירות או המוצר בעסק וייווצר לך רוגע ובטחון פנימי שהאנשים המדויקים כבר יגיעו כי הרי לא כולם באמת מתאימים לך.

 

2. להתנסח בצורה טבעית, כאילו זו שיחה פנים אל פנים עם אדם אמיתי.

אפשר לדמיין את השיחה עמו, מה נאמר לו, מה הוא יענה, איך נשיב לו. דף מכירה מייצג שיחה בינך לבין הלקוח הפוטנציאלי האידיאלי שלך. התפקיד שלך בדף המכירה הוא לענות לו על כל השאלות שיש לו ושעשויות לעלות לו לראש במהלך השיחה. מהסיבה הזו, האורך של דף המכירה לא נקבע לפי התפיסה השרירותית של 'ארוך' או 'קצר'. אורך דף מכירה נקבע לפי משך השיחה שנדרשת על מנת לענות ללקוח שלך על כל השאלות שלו.

הגדולה של דף המכירה שלך תתבטא בעצם הטבעיות שבה כתובה השיחה הזו. כך יוצרים כתיבה אותנטית ומושכת שחפה מססמאות.

דרך לבדוק אם השיחה טבעית היא לשאול את עצמך לאחר הכתיבה, האם כך היית אומר למישהו בשיחה פנים אל פנים. דרך נוספת היא: לקרוא את הדף בקול רם ולבדוק את ההרגשה: האם נשמע מאולץ ומלאכותי או הרמוני וטבעי.

 

3. לכוון לתת ולתרום לקורא.

שניה לפני שהאצבע שלך מקלידה את האות הראשונה של הכותרת או הפסקה בדף המכירה לעצור רגע ובאופן מודע להתחבר לשליחות המקצועית, לאהבה שלך למה שיש לך לתת לעולם ומהמקום הזה לכתוב.

כשהכוונה ממנה יוצאים לפעולה, היא לתת ולהעניק לאחר את הטוב שיש ברשותך לתת, כשהערך האישי לך פועם בתוכך והכוונה הטהורה שלך היא לתת ממנו עוד ועוד ולעשות טוב ליותר ויותר אנשים, המילים יכילו את האנרגיה הזו והכוונה הזו תורגש.

כדי לוודא שדף המכירה מאפשר חיבור רגשי (בזכותו מתבצעת מכירה) אפשר בסיום הכתיבה לשאול שתי שאלות:
1. האם היית קונה את מה שהצעת? האם לך זה עושה חשק לקנות? (ועדיין חשוב לזכור שלא כל הלקוחות שלך כמוך ושדעתך בכל זאת טיפל'ה סובייקטיבית :-))
2. מה הערך שיקבל כל קורא בכל מקרה (גם מי שלא ייבחר בהצעה).


מה דעתך? מדבר אליך?

אשמח מאוד לשמוע את המחשבות שעוברות לך ברגע זה בראש 🙂 ואם לא בא לך לשתף אותי אולי יתאים לך לשתף את הפוסט הזה לקולגות, מכרים ובעלי עסקים אחרים בסביבה שלך.. לייק, שיתוף, פלוס של גוגל – והמידע כבר יעבור הלאה.

 

 

 

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר